Gå til innhold

PC til 25000?


Anbefalte innlegg

Har snart konfirmasjon (er bare 15 ja) og har tenkt en del på hva jeg skal kjøpe....

Regner med å få rundtom 25000kr... Så det jeg lurer på er:

Hva bør jeg kjøpe? hva hadde DU kjøpt hadde du hatt 25000 som du MÅTTE bruke innen en uke? sitter på rommet mitt med en 14 tommer mark TV fra 1980 tallet, gammel HP pavilion (128 ram, tnt2 pro, 20 gb, 733 P3) og ingen sofa.... tenkte kanskje en billig widescreen, en shuttle og en billig sofa hadde vert noe?

ikke kom med svar som SPAR ALT, eller om alder eller hvor dum jeg er... si bare hva DU hadde kjøpt for rundt 25000 og hva jeg bør kjøpe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt skal bruke 25K på en PC så bruk iallefall 3K på en bra vannkjøling.

Orker ikke ta meg tid til å ramse opp noe.

 

 

ikke kom med svar som SPAR ALT, eller om alder eller hvor dum jeg er... si bare hva DU hadde kjøpt for rundt 25000 og hva jeg bør kjøpe...

 

Brukt 20K på PC når jeg konfirmerte meg. Angret meg ett år etterpå. Unnskyld, men kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar

når jeg var 15 år hadde jeg ikke egen tv på rommet og jeg brukte pengene til å kjøpe moped for.

 

Den fikk jeg faktisk igjen en del for når jeg solgte den, i motsetning til en pc.

 

Men uansett får du en meget bra pc til 15K, du får en MER en GOD NOK pc til 15K.

 

Men skal du absoultt bruke alt

 

kan man jo nevne

AMD Athlon 64 bits si Athlon 64 3400+ evt FX-53

2x512 (evt 1024)mb ram Corsair eller OCZ osv

2-4 stk store S-ATA disker Seagate og eller WD Raptor

Radeon 9800XT valgfri produsent

osv osv osv

 

seff 19" evt 17" LCD

 

gjerne Aluminium kabinett også. vannkjøling kan jeg være enig i.

 

til det budsjettet kan du nesten gå på nettbutikken og trykke på det dyreste i hver kategori. (Før noen skyter meg, merk NESTEN)

Lenke til kommentar

når jeg komfa meg for hmm 6 år sia.. nei 7 blir det vel nå i mai, så brukte jeg 10k på en pc, fikk vel rundt 25k Da fikk jeg med Celeron266, 17 tommers Rec monitor 32mb ram og annet gooooodi!

 

Nei alså og bruke 25k på pc er bare utrolig dumt!

 

alså hvorfor ikke kjøpe en pc nå til 15k(får du en RAM pc)

 

spare 10

 

om 2 år selger du pcn din for 5k

 

kjøper en ny pc for 10k du har spart pluss 5k du har fått for salg

 

og du har igjen en RAM pc.

 

da har du en bra pc i 4 år i steden for å bruke alle pengen nå på noe som er oldis om et par år.

Lenke til kommentar

invister i Tanberg! kommer til å stige :) Om et år har du 40k i steden for 25 tenker jeg ..

 

heh..

 

nei alså klarer ikke overbevise en konformant og ikke brenne av alle pengene.

 

Hva er tlf nummeret ditt så ringen en av oss og snakker med foreldrene dine og sørger for at du kunn får morroe gaver som klokker, Sokker, Sølv og andre kule ting!

Lenke til kommentar

Konfirmerte meg i fjor, da kjøpte jeg en pc til ca 10k. Er storfornøyd med den, og nå har jeg også spart opp og kjøpt meg iPod. Da har jeg alt jeg trenger! :thumbs:

Seriøst, ikke bruk mer enn 15k på pc. Gjerne en billig widescreen og en mp3 spiller også. Fikk forresten sykkel til konfen også, tror det er en god ting å ha! Drit i moped, det er kult i begynnelsen men så blir du lei. Sykkel er tingen! Da holder du deg i form også!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Sony Wega 32" flat: 8-10k

 

17" LCD: 5k - skjermen kan du ha lengre enn selve hardwaren.

 

AMD 64-bits system til rundt 10k med Lian Li kabinett, 9800pro osv.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Hva i satanismens navn skal han med en 32" på rommet..

 

Du får 28" Widescreen til 4000 kr. på Elkjøp og sånt... mere enn bra nok for et gutterom...

 

Vet faktisk ikke om du trenger AMD 64-bit system... Men når du har så mye penger så ville jeg valgt det...

AMD 64-bit CPU

Et Radeon 9600 XT skjermkort (eller 9800Pro eller XT)...

2 * 512 ram

160 GB 7200RPM harddisk...

kanskje en 36 GB Raptor disk i tillegg

Chieftec Dragon Mindi sort kabinett

Et bra hovedkort som passer til 64-bit'en sin socket

DVD-brenner

Diskettstasjon

Kabinett-vifte

CPU-vifte

19" ctr

 

 

Tror dette skal være en rå PC for deg... ca. 14.000 kr. for denne hvis jeg ikke er helt på jordet... mulig jeg har glemt noe også.. :blush:

 

17" LCD istedet for 19" CTR skjerm = 1000 kr. mer

 

 

 

MP3-spiller:

Harddisk- eller Flash-bassert?

2-3000 kr. ihvertfall.

 

Da er vi oppe på ca. 22.000 kr.

 

 

Så kan du kjøpe deg en fin sofa... og en stol for resten....

 

 

Lykke til med Pengebruken :thumbs:

 

 

 

- Andreas -> som definitivt fikk lyst til å spille Lotto til helgen :D

 

 

*Edit: Skrivefeil

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...