Brakballe Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Øi ! Har nettopp mottatt & montert 2 Sunbeam 30cm katoder og ser at de lyser MYE svakere enn de eksisterende to 20cm katodene av samme merke. Pluss at den ene 30 cm sliter med å tenne hele røret helt ut. Alle er av den blå typen.. Normalt dette ? I så fall er det ikke vits i med 30cm typen i og med at den blir så svak.. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du får ikke nok effekt/spenning fra psu'en din.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Mine 30 centimetere fungerer i alle fall utmerket. Som sagt kan det være noe med PSU... Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 prøv og koble fra noe annet da.. så finner du ut av det. Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Well.. de suger ikke SÅ mye strøm + jeg har en 480w Antec på som PSU på ikke mere enn std. konfig (se sig/profil) Det eneste er at jeg bruker forlengerkabler (de originale), skal vel fonke for det ? Og hvorfor lyser de eksisterende 20cm like klart da ? Uansett om de der 2 30cm er på ? Litt irriterende.. da skal det vaære sånn ville jeg heller hatt 2 til 20 cm's... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dei kortare røyra har sterkare lys enn dei lengre, men det høyrest ut som om dine har meir problemer. Dersom du har mulighet til det, prøv lysa på ei eigen straumforsyning og sjå kva som skjer. Mitt Sunbeam 30cm lyser som det skal Lenke til kommentar
MagE Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 produksjonsfeil?? kan vere lurt og snakke med dei du kjøpte dei av Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Jaja.. sånn er det bare.. på tide å skifte de to siste IDE & Floppykablene til runde UV-reaktive å hive i 2 stk 20 CM(!!!!) UV katoder... + vinduet dah... ( tillegg: 20cm røra lyse jevnt... 30cm.. lyser sterkest i 'rota' så blir det svakere utover..) Så snart jeg får den der &%#¤ Apache-greia til å samarbeide så blir det bilder.. 38 gone casemod-fjortiss.. Lenke til kommentar
imastard Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det eneste er at jeg bruker forlengerkabler (de originale), skal vel fonke for det ? prøv uten, har høyrt at desse bremser mykje effekt Lenke til kommentar
snow69 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det eneste er at jeg bruker forlengerkabler (de originale), skal vel fonke for det ? prøv uten, har høyrt at desse bremser mykje effekt Ja det stemmer det, hadde orginal forlengerkabel på den ene katoden min, lyste bare halvparten av den som var kobla direkte på invertern Måtte koble om slik at begge katodene er direkte koblet på inv. og nå lyser de som de skal. MVH snowman Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Gå over alle koblinger og sjekk at alt har god kontakt. Prøv å koble katodene direkte til inverteren uten forlengerkabelen. Du kan også prøve å måle spenningen mellom gul og svart på drevkontakten. Den skal være 12V ±5% Edit: skriveleif Endret 12. februar 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Det eneste er at jeg bruker forlengerkabler (de originale), skal vel fonke for det ? prøv uten, har høyrt at desse bremser mykje effekt Ja det stemmer det, hadde orginal forlengerkabel på den ene katoden min, lyste bare halvparten av den som var kobla direkte på invertern Måtte koble om slik at begge katodene er direkte koblet på inv. og nå lyser de som de skal. MVH snowman Jepp ! Forlengerne funket sån noenlunde på de 20cm men på de 30cm var de rævva... Kobla litt om hist & pist + tatt vekk forlengerne... nu ble det lysarre ja ! Lenke til kommentar
thorsern Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 vært borti detta før jeg å.. problemet her var at kabelen fra katoden ikke var trøkka helt inn i inverten.. Lenke til kommentar
zh Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 jeg brukte et 30 cm blått rør i en tastaturmod. laga sjøteledning av ledninger fra en gammel psu. kobla til strømmen og det var bare 2 cm av røret som lyste. skifta ledninger til sånne som ligger i veggene i huset, og da virka det knall! littegranne ustabilt, men det virker 100% så lenge ledningene får ligge! BTW: sinnsykt kult med lysrør inne i tastaturet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå