Fjaslokt Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har lagt inn en config jeg fant på nettet som ikke funka, lurer på om noen av dere kunne ha pasta deres config her, helst en original en da:D dette er error`n jeg får opp: Invalid path L"C:\\windows" for L"windows" directory: does not exist. Perhaps you have not properly edited your Wine configuration file (/root/.wine/config) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 kjører du wine som root? fyyy... Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 shoot me ;D Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har lagt inn en config jeg fant på nettet som ikke funka, lurer på om noen av dere kunne ha pasta deres config her, helst en original en da:D dette er error`n jeg får opp: Invalid path L"C:\\windows" for L"windows" directory: does not exist. Perhaps you have not properly edited your Wine configuration file (/root/.wine/config) I brukerkatalogen din skal det ligge en katalog som heter .wine (skriv ls -a). Her finner du b.la wine.conf som er konfigurasjonsfilen (den lages når du kjører WINE for første gang). I denne filen finner du en referanse til C: - skjønt at denne strukturen ikke finnes i Unix. Derfor er det definert en bane til en katalog som skal oppføre seg som c-disken. Nå husker jeg ikke syntaksen rett ut av hodet, men det skal være ganske åpenbart når du leser filen. Det kan f.eks stå at /home/manuel/.wine/c skal være c-disken. Da er det viktig at /home/manuel/.wine/c inneholder de nødvendige filene. Hvis du skal være helt fri fra kode fra Microsoft trenger du bare å opprette katalogstrukturen. Dvs. at i katalogen /home/manuel/.wine/c skal katalogene windows/system/, windows/system32/, windows/start-menu (litt usikker på denne) og program files/ finnes. Her kan du legge inn noen av filene som er definert i wine.conf (du vil se dem lengre ned i konfigurasjonsfilen). Hvis katalogene er tomme hvil WINE automatisk kompensere for dette ved å plassere sine egne "erstattere" der i henhold til det som er definert i config-fila. Dette er definert mot slutten av wine.conf, hvor syntaksen ser omtrent slik ut kernel32.dll [builtin],[native] (ikke tolk meg alt for bokstavelig). Det betyr at WINE først skal bruke sin egen utgave av kernel32.dll, og deretter den "ekte" filen hvis den førstnevnte skulle feile. Men når det gjelder kernel**.dll-filene så kan du ikke bruke native fordi filene jobber på et altfor lavt nivå (husk at WINE ikke gjør annet enn å "avskjære" systemkallene til programmene). Hvis det er snakk om et spill, så kan det være nødvendig med en no-cd crack fordi WINE ikke støtter kopibeskyttelser. Skulle gjerne forklart mer, men jeg har ikke config-filen tilgjengelig på denne maskinen. Men spør i vei :-) Lenke til kommentar
yNx Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 http://packages.debian.org/unstable/othero...winesetuptk.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå