wacie Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, Jeg har en linux box som kjører Red Hat 9.0. Hvis jeg skall sette opp et free shell hva trenger jeg å gjøre og hvordan? -wacie Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det kommer ann på hva slags restriksjoner du vil at brukerene skal ha. I utgangspunktet er det jo bare å opprette en bruker og starte sshd. (hvis jeg forstod hva du mente rett). Lenke til kommentar
wacie Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 ja, jeg har fått opp shh ol. nå lurer jeg litt på: Hvordan legger jeg til en bruker? Jeg vet at det er adduser. men hvordan adder jeg sånn at han får et passord? og Hvordan viser jeg alle brukerene som er addet? -wacie Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) useradd <bruker> -m -G <gruppe> -s /bin/bash Endret 11. februar 2004 av Egil.B Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ville også anbefalt å gi konto kun til folk du stoler på. Passord setter du med "passwd <brukernavn>". Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ville også anbefalt å gi konto kun til folk du stoler på. Eg ville aldri i livet vurdert å gi nokon som helst tilgang om eg ikkje sjølv hadde desse grunnleggjande kunnskapane på plass. Men det er no ei anna sak Lenke til kommentar
wacie Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Noen som har en enkel guide får å sette opp ipv6 ?? -wacie Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Bash er mitt favorittshell, anbefaler det. :> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå