div_ Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 hallo hvorfor er lyset på den optsike musa fortsatt på, selv om pc er av (kontakt er i, men pc er shuttet ned) det er en optisk mus med usb til ps/2 kontakt .... noen ideer? pc er en SHUTTLE45G Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er fortsatt strøm på USB/PS2 portene. Er dette et problem må du slå av strømmen bak. (evn. dra ut kontakten) Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kan også være at BIOSen er satt til at du kan starte pc'n ved å trykke på en tast eller musknapp Lenke til kommentar
phanti Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kunne kanskje vært et problem med jording. Er ikke sikker, men noe lignende er det på maskinen til en jeg vet om, og kommer man borti kabinettet der så får man svak strøm i seg... Vært fint om noen hadde funnet ut hva problemet kunne vært.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kan også være at BIOSen er satt til at du kan starte pc'n ved å trykke på en tast eller musknapp Trenger ikke være det. På mitt hovedkort, Abit NF7-S, så er det en jumper på hovedkortet som kan flyttes. Det gjorde jeg, og musa sluttet å lyse. Se i manualen til hovedkortet ditt, står nok der. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er batteri inni musa Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er batteri inni musa Nope - ikke i de musene som ikke er trådløse... Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er batteri inni musa Kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) [ Endret 12. februar 2004 av Spyder Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er fortsatt strøm på USB/PS2 portene. Er dette et problem må du slå av strømmen bak. (evn. dra ut kontakten) Det stemmer Du har sikkert lys i NumLock på tastaturet også. Nå bruker jeg USB på min Explorer3 så lyset er av når maskinen er av, men jeg klippet effektivt av ledningen på det 'bakre' lyset i irritasjon. Funker fint fordet Lenke til kommentar
div_ Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) men om jeg tar ut ledning på mus, og setter den i ps2 kontakten igjen, er lyset borte... får ikke strøm i meg når jeg tar i kabinett:-)) Endret 12. februar 2004 av div_ Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Som jeg sa, se i manual etter en jumper på hovedkortet. Eller gå i bios å se etter instillinger der. Det er nemmelig en måte å slå dette av på. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 ok?...vel nå går jeg aldri inn i bios, utenom om jeg MÅ,eneste jumpere jeg flytter er på dvd/hd'er for å forandre status, men jeg skal kikke....håper det ikke er for avansert ordbruk på denne optionen:-) Lenke til kommentar
div_ Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 gikk inn i strøm options i BIOS, der sto det noe om strøm på ps/2 mus og keyboard..begge sto på "disabled" (som jeg regner de skal i dette tilfelle) kan det være noe som leder strøm som ikke skal gjøre det? finner ikke noe i manualen....... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Ingenting som leder strøm som det ikke skal. Dette "fenomenet" er en funksjon. Det er standby strømmen som gjør dette, men det skal være fullt mulig å slå det av. Høres ikke ut som om du er den som fikler så mye inni maskinen, så tror heller du skal la det være. Musa lyser ikke så mye at det gjør noe, og den tar heller ikke skade av det. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 har rett der fUsi0n...fikler ikke mye i pc'er...glad å hære at det ikke er "farlig" for maskinen standby funksjonen kan vel skrus av i bios..skla se nærmere der just in case Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå