Gå til innhold

planescape torment

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du snakker om butikk, er det litt vanskelig når jeg ikke vet hvor du bor ;)

Du finner den i få butikker for tiden, selv om jeg noen ganger har fått øye på den.

Den finnes i billigformat av et par ulike firmaer som relanserer spill. Der den vanligvis opptrer, er i en 3-pack med fallout2 og baldurs gate. Web-shops er alltids en mulighet.

Hvis du absolutt ikke finner den, kan du donere 100kr til firmaet, og laste ned spillet fra internett :blush:

Angående spillet, har jeg hørt at historien er relativt lang og med relativt stor gjenspillbarhet (alt er relativt :)).

Begrensningene er: Dårlig oppløsning, maks 640x480, men for fans skal ikke det ha noe å si. Det er også mindre duppeditter å velge mellom i figuroppgradering, hvis det var det du digget mest.

Selv synes jeg det er verdt det :p

Andre spill som ligner: Pool of Radiance (langt og fint spill),

Temple of Elemental Evil (skal visst være kort, og turbasert, men du vet, entusiaster...),

Neverwinter Nights (3D-grafikken er et minus for meg, det er ikke den samme sjela. Spillet er ganske kort. Heldigvis finnes det to ekspansjoner...

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Tror Quicko har rett i det meste han sier om Torment! :)

Samlepakken kan du blandt annet finne på www.avalon.no

Jeg fant ingen steder på nett hvor de solgte bare Planescape i billig pakke, men du finner det nok om du leter litt.

Forøvrig syntes jeg Torment er et av de beste data-rollespillet jeg har spill, og helt klart det beste enkelt stående spillet i Infinity serien (BG, BG2, PS, IWD, IWD 2) :)

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Spilte gjennom Planescape Torment for 3-4 mnd siden, å kan anbefale det på det sterkeste.

En vanvittig FET historie, og de beste/morsomste dialogene jeg kan huske å ha sett i et spill :D

Mener jeg så spillet til salgs på spiderman.no , dog til en altfor høy pris....

lykke til

Lenke til kommentar
Spilte gjennom Planescape Torment for 3-4 mnd siden, å kan anbefale det på det sterkeste.

En vanvittig FET historie, og de beste/morsomste dialogene jeg kan huske å ha sett i et spill :D

Mener jeg så spillet til salgs på spiderman.no , dog til en altfor høy pris....

lykke til

Jepp, dette spillet er så sinsykt Plansecape som det er i pen og papir. Og det er jo på ignen måte en negativ ting :)

Så det på spiderman jeg og, men gad ikke nevne det da dette er ekstrem overprising!!! Du får samlepaken til samme pris eller litt biligere!!! :mad:

Lenke til kommentar

Gi meg en oppfølger :D

spilte Planescape: Torment første gang i påska 2000, syntes det var bra.

Bruttern tok det med seg til Oslo, og jeg glemte det, men så fant jeg litt

om det på nettet og minnene strømmet til. Jeg lasta ned patch og venta

på at bruttern skulle komme hjem, da hadde det gått 1 år :wow:

Da han kom satte jeg meg ned og spilte i ca. 4-7 uker eller mere.

Kjøpte det nylig på Bruktmarkedet på Hardware.no og angrer ikke ett

sekund på det.

Personlig synes jeg at det er _sinnsykt_ mye bedre enn BG og andre rollespill.

Planescape har en morsom, men samtidig seriøs og utspekulert story, hvor alt er bundet sammen.

Skal ikke røpe mere nå.

Løp og kjøp og spill.

(åååååhh, som jeg ønsker en oppfølger, nesten så jeg griner :cry::love: )

Edit: Han som spiller TNO (The Nameless One), Richard T. Weiss (TV-serien, The Pretender, som også er bra), har en sinnsykt god stemme, som på en eller annen måte hever spillet et hakk, vet ikke hvorfor, men stemmen hans er unik!

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...