Gå til innhold

Epox ep-8rda3g xploderte

JKJK

Anbefalte innlegg

Satte opp en PC for muttra basert på et 8rda3g hovedkort, xp2500+, 512mb ram før jul en gang.

Den har hele tiden vært litt merkelig, men ikke noe alvorlig.

Det merkelige har vært at hvis jeg tatt ut strømledningen bak på kabinettet, har pcn nektet å starte såfremt jeg ikke har resatt CMOS.

I dag hadde vi et strømbrudd, så pcn ville ikke starte etterpå. Resatte CMOS og trykket så på på-knappen på kabinettet. (strømkabelen var utkoblet når jeg rota inni kabinettet).

I det jeg trykka på powerknappen smallt og gnistra det inni kabinettet. Tror det gnistra et sted mellom CPU og ram-slot'er, men jeg klarer ikke å se noe svimerker eller svidde kondensatorer på selve kortet. Var heller ikke noen svidd-kondensator-lukt heller.

Pcn har også hatt SMÅ tendenser til å vise ustabilitet i vanlige programmer, spes. outlook express 6. Benchmark og test-programmer har fungert fint.

Uansett har jeg ikke tatt sjansen på å prøve å starte pcn enda en gang etter dette, da dette er lang fra normalt! :lol:

Sender inn kabinettet med hovedkort, ram og CPU (+kjøler) montert, så de får sjekke om jeg har montert noe feil (tviler sterkt på det, men....) evt. sjekke om CPU eller ram har tatt skade av det.

Men, hva er sjansen for at noen andre kort, eller CPU/RAM har blitt påvirket av dette?

Har en mistanke rettet mot både PSU & hovedkort når det gjelder eksplosjonen, er ikke godt å si.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke lyst til å sette inn evt. ustabil hardware i noen av de andre pc'ne mine... fåglarna vet hva det kan føre med seg :p

selv har jeg opplevd at en def. minnebrikke har tatt kål på et hovedkort! (var på skola nå nylig).

håper komplett gidder å teste det, for så å evt. gi tilbakemelding slik at jeg kan bytte "on the set".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...