brolle Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei folkens! Skal montere en ny 120Gb disk i maskina da den gamle på 20 er helt full.Har hørt at Norton Ghost er ett bra program for å speile innholdet over på den nye disken sånn at jeg skal slippe å kopiere alt over.Er det noen som har gjort dette og som vil dele erfaringer før jeg setter i gang så hadde det vært kjempefint.Kanskje litt om hvilken vanskelighetsgrad denne jobben har hadde også vært fint.På forhånd takk Lenke til kommentar
Folo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Skal du kopiere over OS? Tror ikkje du trenger all verdens kunnskap for å få dette til. Det første jeg ville gjort er å formatere den nye 120 GB disken, og lage en partisjon på 10 - 20 GB som du skal bruke til OS, og resten på 100 GB som du kan bruke til "data" Deretter ville jeg kopiert over alle ting som ikke er installert, mp3 bilder etc. over på den 100GB partisjonen. så er du sikkret på å ikke miste dem Dersom du føler at det er enklere å ghoste det hele fremfor å installere OS på nytt er det vel bare å sette igjang og følge instruksene i programmet og ghoste til den minste partisjonen på den nye harddisken. Derimot ville jeg anbefalt deg å installere OS på nytt. Det er alltid mye slurk som lagers på harddisken og i registeret til windows. Når du så har fått det hele igang så har du OS med alle installerete programmer på en liten partisjon, og alle "data" på den andre er det enkelt å repetere prossesen. Da jeg selv formaterer minst 2 ganger i året er det veldig enkelt å bare formatere den ene partisjonen med os på. ble litt mye off topic her, har ikke "brukt" norton ghost selv enda, men har hatt det installert. og mener det skal være ganske enkelt å få dette til, men mindre det er noen "særegene" problemer når du skal gjøre det med et OS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå