Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dette er da problemet med de som har for høy oppløsning. Hvordan strekker jeg bildet? Har denne koden: <body background="bgbilde_blue.jpg" height="auto" width="auto"> Som dere ser så har jeg prøvd med "auto" uten hell... Funker sikkert ikke i body :s... Noen som har noen forslag til å strekke bildet mitt slik at det blir likt på alle skjerm-oppløsninger? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er ikke mulig å strekke et bakgrunnsbilde. Css-egenskapen background-repeat sørger derimot for at det bare repeteres én gang. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 blir det bare svart der da?? der det ikke er bilde liksom.... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 nei, der blir det standard bakgrunnsfarge (vanligvis kvit), med mindre du definerer noke sjøl... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dette er da problemet med de som har for høy oppløsning. Hvordan strekker jeg bildet?Har denne koden: <body background="bgbilde_blue.jpg" height="auto" width="auto"> Som dere ser så har jeg prøvd med "auto" uten hell... Funker sikkert ikke i body :s... Noen som har noen forslag til å strekke bildet mitt slik at det blir likt på alle skjerm-oppløsninger? om du har tenkt å ha et helt blått bilde kan du vel i stedenfor bare ha en bakgrunnsfarge Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Strekking av bakgrunner er en dårlig idé. Fordi: det blir seendes skikkelig jalla ut på høye oppløsninger. Du kan bruke <body style="background:url(...) no-repeat"> Det er en begrensning i CSS at du ikke kan strekke bakgrunner. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er en begrensning i CSS at du ikke kan strekke bakgrunner. Med CSS3 blir dette mulig, jf. egenskapen background-size. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er en begrensning i CSS at du ikke kan strekke bakgrunner. Med CSS3 blir dette mulig, jf. egenskapen background-size. for det kommer til å virke i IE... (IE som ikke klarer css2 enda engang ) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Man lærer så lenge man lever . Men, for øyeblikket tror jeg det er en dårlig idé å sverge til CSS3 når det knapt nok finnes browsere som støtter CSS2 fullstendig. Endret 11. februar 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
epsil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Man lærer så lenge man lever . Men, for øyeblikket tror jeg det er en dårlig idé å sverge til CSS3 når det knapt nok finnes browsere som støtter CSS2 fullstendig. CSS3 er fortsatt i utviklingsfasen. Henvisningen i mitt innlegg over er til et arbeidsutkast, som gir en pekepinn på hva standarden kan muliggjøre når den endelig foreligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå