Vonbo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei. Jeg holder på å lage forum til sida mi, og tenkter meg en tynn stilig strek rundt <table>. border=1 er altfor kjukk og stygg. Hvordan kan jeg få en litt mer stilfull sak rundt tabellene? <hr> er vel ikke svaret? Takker Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 <table class="dinklasse"> så i et stilark: .dinklasse { border: 1px solid black } f eks Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 takker. Det har jeg lurt på lenge, men tenkte aldri på stilarket.. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 var nettopp en tråd med akkurat samme enme, hva med å søke i forumet neste gang Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 <table class="dinklasse"> så i et stilark: .dinklasse { border: 1px solid black } f eks du glemte " ; " bak black ---- Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 <table class="dinklasse"> så i et stilark: .dinklasse { border: 1px solid black } f eks du glemte " ; " bak black ---- Man trenger ikke ha ";" hvis det er siste linje i en kodeblokk. Eks: .eks{ align: center; border: 1px solid black } Tror det skal funke bra. Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Man trenger ikke ha ";" hvis det er siste linje i en kodeblokk. Stemmer meget bra Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er likevel en god vane å ha ; etter hver egenskap. Mindre sannsynlighet for småfeil i koden da. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Det er likevel en god vane å ha ; etter hver egenskap. Mindre sannsynlighet for småfeil i koden da. Best å lage seg slike vaner med en gang, så slipper man å måtte huske på å legge til en ; etter siste "egenskapen" hvis man plutselig vil legge til en "egenskap til".. edit: leif Endret 12. februar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 http://tool.myvnc.com/annet/tutorials/borders/index.html Der har du de borderne jeg vet om... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 http://tool.myvnc.com/annet/tutorials/borders/index.html Der har du de borderne jeg vet om... Synd disse ikkje ser lik ut i alle browsere... Explorer er som vanlig verst. ; bør man som andre her sier bære ha som vane å skrive Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Enig med ; siste Stooor bombe at IE rendrer objekter anderledes enn de andre browserene Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 CSS Borders er vel skjelden et problem med IE, er det? /me har iallefall aldri opplevd det... Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 joda, men jeg har ikke opplevd det på solid. Prøv streker eller dotter så ser du hvor "dott" IE er Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 CSS Borders er vel skjelden et problem med IE, er det? /me har iallefall aldri opplevd det... solid er ingen problem... men dotted.. huffhuffhuffhuff Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 joda, men jeg har ikke opplevd det på solid. Prøv streker eller dotter så ser du hvor "dott" IE er tjaa jo okei dah, men vanligvis er dotted borders.... mindre fint iallefall IMO! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå