Gå til innhold

Useriøs Elkjøp

Anbefalte innlegg

2: Folk flest har ikke peiling på tekniske ting, og lar seg lure av selgerne på elkjøp, som forøvrig går på provisjon. Disse selgerne er også ganske pågående. Og det er en kjentsak at selgere konkurrerer om å selge mest, da de beste selgere blir premiert kraftig. Dette er en god grobunn til svindel.

3: Kutte ut provisjonsbetalingen og innføre fastlønn. Sendt selgere på passe omfattende kurs slik at de faktisk har peiling på hva de selger. De burde også kutte ut mye av merkePC-ene og heller sett på hva datakjeden driver med. Og en annen ting som er spesielt viktig: Være mye mer oppdatert på hardware. Så ved juletider at ekjip solgte et GF4 Ti4800SE skjermkort for 2000,-

Skal vi se.

Nå har det seg sånn at jeg tilfeldigvis jobber på elkjøp

Og vanlig timelønn utgjør så og si 90-100% av totallønnen, resten er bonus om butikken gjør det bra. F.eks så fikk personer på brunt-avdelingen min i gjennomsnitt en hundrings hver i bonus for 2 måneder! Og det var i november/desember

Så provisjonsbasert lønn er nok dessverre totalt feil. Og kraftige premieringer..vel..en på jobben fikk en flaske vin da han hindret en tyv i å stikke av med varer for over 20 000..mer har ikke jeg sett.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var i hvertfall slik før at selgere på elkjøp gikk på provisjon. Men det var oppe i media for et par år siden, og det var ganske mye bråk, så det er sikkert fjernet nå. Jobber du i en sentralstyrt butikk, eller er elkjøp-butikke du jobber i franchise-drevet?

Edit: men uansett, topic'en holder nå på å dette helt av sporet...

Her er det snakk om nettdelen av elkjøp, og her håper jeg trådstarter er knallhard.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
er heldigvis ikke franchise :/

Jeg veit at det finnes uærlighet i elkjøpbutikker..men jeg prøver bare å få fram at ikke alle er sånn :dontgetit:

Bra. Er sikkert en del tryggere å jobbe i en sentralstyrt elkjøp-butikk enn franchise. Er ganske sikker på at det er mye svindel i franchise-butikkene, siden de er løsere styrt, og at sjefen der har direkte økonomiske interesser, da lønnen hans blir påvirket av omsetningen til butikken.

Det fins sikkert mye bra folk i den bedriften også, men jeg har sett mye råtne produkter i den kjeden.

Lenke til kommentar

Jeg personlig synes dette er litt overdrevent. Og at pengene ikke skal trekkes fra konto men reserveres har mere å gjøre med hvilken VISA-type vi snakker om. Uansett - så får du jo pengene dine tilbake. Ingen krangel. Elkjøp begynner på lik linje med feks spaceworld å miste sin unge kundekrets. Men det er likevel fremdeles rom for å huske på at det er fremdeles mennesker som driver disse butikkene.

Lenke til kommentar
Her er det snakk om nettdelen av elkjøp, og her håper jeg trådstarter er knallhard.

Jeg har gjort flere netthandler før men har aldri opplevd at beløp har blitt trukket fra før varen er i god behold hos den rettmessige eier. Så hele saken har blitt noe jeg prinsipielt vil gjøre noe med klart.

Lenke til kommentar
Jeg har gjort flere netthandler før men har aldri opplevd at beløp har blitt trukket fra før varen er i god behold hos den rettmessige eier. Så hele saken har blitt noe jeg prinsipielt vil gjøre noe med klart.

Eller at du har fått en sendingsbekreftelse med sporingsnummer registrert i Postens datasystemer. Men det som de jeg ser på som seriøse aktører på markedet opererer med, er betaling pr faktura, og ikke visa/mastercard-betaling.

Lenke til kommentar

Men hva hadde du nå ventet da? Når du handler på Elkjip?!

Har også meget dårlige erfaringer med webshopen deres (skulle kjøpe mob), der fikk jeg beskjed om at varen var på lager, men da skulle jeg tro om igjen..! Dum som jeg var hadde jeg betalt for telefonen allerede.... (VISA) Og da var tilfelet det samme, beløpet ble trekkt før varen var kommet...:-( Heldigvis greidde jeg og få pengene tilbake via og rett og slett gå ned på butikken her i byen(Tromsø) og "grynte" litt ..!

Lenke til kommentar
Men hva hadde du nå ventet da? Når du handler på Elkjip?!

Har også meget dårlige erfaringer med webshopen deres (skulle kjøpe mob), der fikk jeg beskjed om at varen var på lager, men da skulle jeg tro om igjen..! Dum som jeg var hadde jeg betalt for telefonen allerede.... (VISA) Og da var tilfelet det samme, beløpet ble trekkt før varen var kommet...:-( Heldigvis greidde jeg og få pengene tilbake via og rett og slett gå ned på butikken her i byen(Tromsø) og "grynte" litt ..!

Elkjøp på Håpet??

De har jeg dårlig erfaring med. Hadde en scanner som var deffekt og som de nektet å bytte fordi "garantien" på 1 år hadde gått ut. Fatter'n var der og klagde et par ganger men fikk ikke noe ut av det. Så leste jeg meg opp på forbrukerkjøpsloven og gikk ned og klagde. Først kom det en ganske rund lyshåra fyr som hadde null peil og bare var frekk og ekkel. Etter at jeg gang på gang hadde påpekt brudd med kjøpsloven og reklamasjonsretten (hadde loven med meg) så kom det en annen fyr dit. Jeg tror det var skjefen hans. (en tynn høy fyr med østlandsdialekt) Han var hyggelig med en gang og ordnet opp slik det skal ordnes opp i henhold til loven. Det var godt at det endte så "lykkelig" men det skal være fullstendig unødvendig å krangle seg til rettigetene i kjøpsloven.

Tips: Be om å få prate med noen som kan kundebehandling med en gang i stedet for å plages med idioter så man blir fly forbanna før man endelig får kompetent hjelp.

PS: Elkjøp på håpet prøvde å svindle meg like før jul ved å ta 200 kr mer enn prislappen for et webkamera som var priset til 100 kr over det det koster på nettet. Heldigvis oppdaget jeg svindelen og fikk den til annonsert pris. (måtte ha en julegave så jeg kunne ikke vente på pakke bestillt over nettet)

Lenke til kommentar
Elkjøp er ikke noe annet enn organisert svindel

tåpelig uttalelse :no:

Jeg blir litt lei av sånne uttalelser som du siterer. Ikke bare er de tåpelige, jeg er litt i tvil om de er lovlige, eller om de faktisk er injurierende. Tydeligvis er moteordet på hw.no-forumet for øyeblikket "svindel", men man skal være litt forsiktige med å bruke det.

Til trådstarter: Det er selvfølgelig en kjip situasjon, men Elkjøp presiserer på sidene sine at feil i lagerstatus kan forekomme. Det kan skje alle, både Elkjøp, Komplett og MPX. Har du uflaks en dag så kan du oppleve at Rimi har gått tom for melk også..

Og hvorvidt pengene er reservert eller trukket er vel ikke alltid lett å se i nettbanken. Jeg har ihvertfall opplevd at pengene ser ut som de er trukket (mens det egentlig er reservert et avrundet beløp), og så blir beløpet korrigert seinere når det faktisk blir belasta fra forhandler.

Lenke til kommentar
Dette har skjedd meg flere ganger før.

Jeg sjekker om de har varen på lager på fks. Lørenskog. Det var den..

Kommer i butikken, NEI - der var varen IKKE på lager nei...

Jaja..da blir det å vende snuten hjem.

Dette er så typisk Elkjøp !

Vel, ser du nøye etter, så sier lagerstatussjekken i nettbutikken at varen VAR på lager 04.00 om morgenen i den angitte butikken.

Dvs at de utmerket godt kan ha solgt den ut i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Det er selvfølgelig en kjip situasjon, men Elkjøp presiserer på sidene sine at feil i lagerstatus kan forekomme. Det kan skje alle, både Elkjøp, Komplett og MPX. Har du uflaks en dag så kan du oppleve at Rimi har gått tom for melk også..

Og hvorvidt pengene er reservert eller trukket er vel ikke alltid lett å se i nettbanken. Jeg har ihvertfall opplevd at pengene ser ut som de er trukket (mens det egentlig er reservert et avrundet beløp), og så blir beløpet korrigert seinere når det faktisk blir belasta fra forhandler

Pengene har fremdeles ikke kommet inn, samt at pengene har "uten" tvil blitt trukket fra kortet mitt. Snakket med visa idag og de kunne verifisere at beløpet hadde blitt trukket fra den og den datoen, så ingenting hadde blitt reservert.

Feil på lagersiden kan klart forekomme hvorsomhelst, men hvis Rimi hadde tatt 6 kroner for lettmelken du ville ha og bedt deg om å komme tibake en annen gang for melken var ikke på lager, så hadde nok ikke du gitt penger fra deg med det første.

Lenke til kommentar

litt offtopic:

Morfaren min har kjøpt en HP :scared: på Elkjøp...! :ermm:

For en stund siden hadde han problemer med og koble seg til inett og leverte derfor hele pc'en til service....

Der scannet de hele Hardisken....? :dontgetit:

Og greide ikke og gjøre noe, så morfaren min fikk valget om han ville ha ny pc eller pengene tilbake (litt service i alle fall). Han bestemte seg for ny pc'e, men han ville gjerne ta den hjem for og ta ut noen viktige dokumenter først.

Tilfeldigvis var jeg på besøk den dagen og skulle se hva jeg kunne gjøre.

Problemet var at nettverkskortet ikke hadde blit innstallert..! :laugh:

Syns bare det var merkelig at Elkjøp ikke greidde og finne ut dette...!

De som skryter så høyt over "gratis"-begynner hjelp med data osv...!

Nei, Elkjøp... Hold dere til det dere kan, og la data-emnet ligge.....!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...