Gå til innhold

Useriøs Elkjøp


Anbefalte innlegg

Forrige uke bestemte jeg meg for å kjøpe en analog hustelefon av typen Siemens Giga s1000 til rundt 1500-,. Jeg surfet de nettbutikker som var og fant ut at telefonen var billigest på Elkjøp.

 

Når en kommer inn på Elkjøp sine sider, så kan en ved ett tastetrykk finne ut om varen er på lager eller ikke. Enkelt ikke sant?

 

Men slik skulle det ikke bli nei. Jeg bestile telefonen, brukte visakortet mitt og fikk en ordrebekreftelse av Elkjøp at varen ville komme på dør mandag (10.02.04), altså 6 dager etter bestilling.

 

Mandagen kom og ingenting skjedde! Jeg ringte til Elkjøp som var i distriktet men der hadde de ikke noe registrerte bestilling. Jeg ringte deretter kundeservice og fikk snakket med en operatør. Etter mye frem og tilbake så fikk jeg den gode beskjed at telefonen ikke var på lager (selv om det klart sto at det var den på deres sider), og de visste heller ikke når de ville få den. De hadde tilogmed trukket fra beløpet på visa-kortet noe som fikk meg til flippe enda mer.

 

Elkjøp er kanskje størst men nettbutikk har de null peiling på, nettavdelingen deres hadde tilogmed "FRI" den dagen jeg ringte, kanskje "nettavdelingen" deres kun er 1 person. Ikke vet jeg! Og kan en virkelig trekke fra penger på kortet før varen er i hus med en eventuell signatur?

 

Når det går på nettbutikk så skal jeg heller betale den hundringsen extra på komplett eller mpx for Elkjøp har null peiling i det hele. :thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med cm630et på dette. Ble rimelig pissed at de ikke hadde varen når de klart sa de hadde, men at de trakk beløpet fra visa`n når de ikke engang hadde varen på lager gjør meg mer forbanna.

 

Operatøren jeg snakket med sa at de "hadde" lov til å trekke beløpet noe som gjorde meg enda mer rebelsk....

 

Skal klart gi beskjed videre til Visa hvordan Elkjøp praktiserer forretning på. En liten ripe på Elkjøps omdømme men prinsippet er klart for min del.

Lenke til kommentar
Elkjøp er ikke noe annet enn organisert svindel

Fælt å si det, men det er faktisk sant. De selger mye gammelt, dårlig og dyrt. Synes nettbutikken til elkjip holder en ganske lav standard i forhold til komplett.no , microplex, mpx, you name it.

Til trådstarter: Stå på, ikke gi opp. Du har retten på din side. Vis de svindlerne at uærlighet ikke lønner seg.

Lenke til kommentar

Nr. 1

 

Jeg tviler på at elkjøp ikke vil gi trådstarter tilbake pengene sine.

 

Nr. 2

 

Jeg gjentar igjen. Hvis det elkjøp driver med er organisert svindel, hvordan i )=)(&/%&&%%&/& har de klart å holde seg i 40 år, og nå være norges største på det de driver med samt norges mest kjente merkevare?

 

Nr. 3

 

Hva hadde DU gjort for å gjøre elkjøp bedre, kundene enda mer fornøyd enn de allerede er, varene billigere, butikkstandarden bedre, og samtidig fikset lønn til de som jobbet der. Og kom med et skikkelig svar nå.

Lenke til kommentar

Nå ja bare negativt er det ikke med netthandelen til elkjøp.

Car innom ibegynnelsen av januar og ahdlet meg en phillips 32 wide, og brukte prigarantien i butikken :) Betalte a en sum på 3990,- noe jeg synest var billigt. Selgeren i butikken nektet på at dette tilbudet var realt og han sa til og med at dem ikke hadde den på lager, gikk fra butikken og ringte kundeservicen til elkjøp. Der ba jeg han bekrefte om dem hadde den på lager og om prisen på weben stemte, og det gjorde det. Gikk så inn til elkjøp, fikk tak i en annen ikke så rebelsk selger og pekte på 32 tommer og a han lange en slik en over til 3990,- kr på prisgaranti, han klødde seg i hue og jeg ba han sjekke deres egne websider. Han ble da bare nødt til og selge meg tven :)

 

Men husk hvis dere finner et bra tilbud på nettet så må dere huske å printe det ut, så har dem fjernet det når du kommer til butikken kan du vifte med utskriften og dem kan ikke nekte deg prisgaranti...det ifølge kundeservice..

 

RScue

 

Elkjøp :thumbs:

Lenke til kommentar
Nr. 1

 

Jeg tviler på at elkjøp ikke vil gi trådstarter tilbake pengene sine.

 

Nr. 2

 

Jeg gjentar igjen. Hvis det elkjøp driver med er organisert svindel, hvordan i )=)(&/%&&%%&/& har de klart å holde seg i 40 år, og nå være norges største på det de driver med samt norges mest kjente merkevare?

 

Nr. 3

 

Hva hadde DU gjort for å gjøre elkjøp bedre, kundene enda mer fornøyd enn de allerede er, varene billigere, butikkstandarden bedre, og samtidig fikset lønn til de som jobbet der. Og kom med et skikkelig svar nå.

1: Skal de være seriøse, har de ikke noe valg. Kommer en sånn sak ut, blir det rabalder, og det kan bli kritisk for selskapet.

 

2: Folk flest har ikke peiling på tekniske ting, og lar seg lure av selgerne på elkjøp, som forøvrig går på provisjon. Disse selgerne er også ganske pågående. Og det er en kjentsak at selgere konkurrerer om å selge mest, da de beste selgere blir premiert kraftig. Dette er en god grobunn til svindel.

 

3: Kutte ut provisjonsbetalingen og innføre fastlønn. Sendt selgere på passe omfattende kurs slik at de faktisk har peiling på hva de selger. De burde også kutte ut mye av merkePC-ene og heller sett på hva datakjeden driver med. Og en annen ting som er spesielt viktig: Være mye mer oppdatert på hardware. Så ved juletider at ekjip solgte et GF4 Ti4800SE skjermkort for 2000,-

Lenke til kommentar

1. Pengene er ikke tapt, men det var heller ikke pointet. Pointet er at Elkjøp gjør noe utover loven når de har trukket fra ett beløp når de ikke burde.

 

2. Kanskje de kan butikk men "netthandel" må de se over bøkene igjen på.

 

3. Dessverre mangler jeg master i økonomi men skal du drive markedsundersøkelse så får du gjøre dette gjennom "Elkjøps" kanaler.

 

For er det noe jeg ikke er interresert i så er det å gi noe tilbake til Elkjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...