Gå til innhold

NB-kjøler på grafikkort?


Hybrid_g33k

Anbefalte innlegg

Så på zalman sin chipsetkjøler (den blå). På bildet ser den festemekanismen veldig lik ut den som er på BlueOrb (push-pins). Derfor lurte jeg litt hvis denne kunne monteres på grafikkort som bruker BlueOrb. Kunne jo funket fett sammen med en 120mm vifte i sidedøren som blåser på grafikkortet (stille og god kjøling?). Bare noen tanker, har ikke tenkt til å gjøre dette med det første, men kunne være intressant å finne ut. Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde trøbbel med min grafikk kort kjøler.

et GF4MXkort (ikke i hovedpc'n min) da tok jeg og kappa oppe en gammel kjøleribbe i passende størrelse og limte den på. ingen progrlemer med temp enda. men den brukes ikke til spill da. Med en 120m vifte i døra vill dene kjøle mer enn en standard kjøler. Det er bare det at du mister noen pci porter. men det er jo ikke alle som bryr seg om (blant annet meg).

Lenke til kommentar

Ja den ribba bør passe det meste. Med ei 120mm vifte bør du være sikret ganske så bra kjøling til luftkjøling å være, men som nevt vil du miste 3-4 PCI porter. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre ang. tapet ;) Tror nok ogå at klipsene skal være kraftige nok. På "gamlere" skjermkort (GF4/Radeon 8x00 og eldre) er kjerna en del større enn bunnarealet til ribba, så dette kan være noe hindrene for god kjøling. Skaff heller ei gammel CPU ribbe og kutt til. Jeg har gjort det og det fungerer svært bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...