Gå til innhold

AMD Athlon XP3000+

ondfisK

Anbefalte innlegg

Altså.. før idag.. så hadde jeg problemer med varmen.. da den var original (2.1 Ghz) lå den på 54°C uten at jeg brukte den.. etter litt spilling å slikt lå den på 58-62 grader sånn ca.. men, så kobla jeg til enda en vifte oppå den originale cpu-vifta.. så fikk jeg start på pc`en med overklokking på 2,3 Ghz.. så sjekka jeg temperatur.. temperaturen ligger da på 50°C uten bruk.. før restarte pc`en seg om jeg klokka opp over 2.1 Ghz, og jeg trodde da at det var varmen som var problemet.. men nå som temperaturen er absolutt bedre fungerer det like dårlig.. om jeg skal kjøre 3DMark01 fryser eller restarter pc`en seg etter et par tester bare.. hva kan være galt da ? jeg kan ikke forstå det her.. så ville vært FINFINT om noen kunne gi meg no svar her.. ?! :)

Takk til alle som svarer.. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nøyaktig samme problemet med min XP3000+! Jeg har hatt kraftig kjøling fra starten av og derfor overklokket (2,33GHz), men for et par måneder siden rebootet PC'en hele tiden, som følge av overklokkingen. Etter mislykkede forsøk på å øke vcore, måtte jeg slå ned hastigheten til originalen (2,083GHz). Dette er skikkelig frustrerende for meg også, i og med at jeg vil utnytte kjølingen til det maksimale. Jeg har prøvd alt av justeringer i BIOS, men nytteløst. Mystisk!

Du er ikke alene! :p

Lenke til kommentar
Jeg har nøyaktig samme problemet med min XP3000+! Jeg har hatt kraftig kjøling fra starten av og derfor overklokket (2,33GHz), men for et par måneder siden rebootet PC'en hele tiden, som følge av overklokkingen. Etter mislykkede forsøk på å øke vcore, måtte jeg slå ned hastigheten til originalen (2,083GHz). Dette er skikkelig frustrerende for meg også, i og med at jeg vil utnytte kjølingen til det maksimale. Jeg har prøvd alt av justeringer i BIOS, men nytteløst. Mystisk!

Du er ikke alene! :p

****** ta.. min CPU er originalt XP2800+.. men uansett.. jeg kan absolutt ikke forstå greia her.. jeg har prøvd ¨å mixe med multiplier å altmulig dritt.. men neida.. eneste som funker er XP3000+ (400Mhz fsb) å nedover til XP2500+.. HJELP OSS NOEN!!!!!! :p

Endret av ondfisK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...