Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

eDonkey 2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eeehh.. :blush: Som sagt, ikke veldig god på dette. Så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forklare meg.

Har en router fra ZyXEL som heter Prestige 650R-33. Levert av Firstmile. (Også min internettleverandør)

Har prøvd en del forskjellige fildelingsprogrammer, og problemet er det samme:

Lav nedlastning.

Alt av nedlastning via vanlige web sider, går så det suser..

Dette er noe jeg må ha med "teskje". Blir det for dumt, så ber jeg om at denne tråden slettes.

-Kristian-

Lenke til kommentar

All respekt til deg :)

Nå har jeg ikke vært borti eDonkey eller mange andre fildelingsprogrammer, det jeg har sett derimot på de jeg har vært borti er at de som oftest spør etter innstillinger for Active connections, der alternativet til Active er Passive ( jeg tror du har problemer fordi du kjører Passive ).

Nå kjenner ikke jeg til opplegget med Firstmile ( heldige ****** btw :cool: , hvilken linje har du? ), men Active mode trenger vanligvis litt ekstra konfigurasjon i router ( går ikke nermere innpå dette, er kansje litt over ditt nivå ).

Hvis du tar kontakt med Firstmile og spør hvordan du setter opp en server på maskinen din ( f.eks. VNC server, noe som ikke burde stride mot deres rettningslinjer ), så forklarer de hvordan du skal sette opp routeren din, når du har gjort det går du på innstillinger i eDonkey og fyller inn innstillingene for Active mode ( IP'en din og de porter du har satt opp i router ).

Lenke til kommentar

Du må definere minimum en tcp port og helst en udp port mot din ip på innsiden av routeren

F.eks 123.123.123.123 er din internett ip

192.168.0.1-255 er alle adresser på innsiden av routeren 1-255(antar at routeren har innebygget dchp-server derfor 1-255) ps den kan også ha brannmur i tillegg....det er det også noe, men da ville du ikke fått serverkontakt i det hele tatt tror jeg evt firewalled mode

Hvis da et prg fra internett donker på routeren din med ip'en din 123.123.123.123:4662 der 4662 er default port edonkey2000 så må du route all trafikk på den porten direkte til din pc f.eks 192.168.0.1

kan kalles system services eller på min router er det server rettigheter.....

ps du kan kun definere en local ip per internett port dvs 4662 må da kun gå til den ip'en du setter opp i dette tilfellet 192.168.0.1

her kan du teste om det er i orden

http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test

ps da må edonkey2000 kjøre da den pinger "ed2k" direkte

www.ed2k.has.it

nice severliste

:thumbup:

Endret av Beo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...