Gå til innhold

Masse kjøp av LCD skjermer fra våre naboer i øst

billythekid

Anbefalte innlegg

må bare støtte hr Dahle her. Jobber i en bedrift som hovedsakelig selger LCD skjermer (grossist). Mangelen på skjermer er reel over hele fjøla. INGEN får ut nok paneler, hovedårsaken til dette er at MYE av produskjonen havner i bærbare pcer.

At man skal kunne spare 1000-1500 på en skjerm er utopi, det er ingen som sitter på denne typen marginer på 17"/19". Kommer man opp på 30" så kansje...

Det finnes ikke mange lcd plants i verden, de er DYRE og de går på høygir. Man må huske på at det ikke bare er disse fakrikkene som skal produserer, men også alle underlevrandørene.

SÅ hvis noen vil satse sine $ på dette så værså god, men personlig gjør jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det blir så mykje oppstyr rundt eit slikt tilbud er:

Eit tilbud som er for godt til å vere sant, er som oftest ikkje sant.

Opplegget virker litt rart. dermed blir konklusjonen: mulig svindel.

Enten av tilbyder eller at tilbyder kjem til å bli lurt.

Grananti, sprøsmålet er om det blir operert med garantisoner frå produksentane, dermed ein skjerm kjøpt i ei anna "sone" må sendast til denne for å bli reparert.

Produsentane har ofte sine eigne servicerepratører, desse kan godt hende ikkje tar modellar solgt til andre land?

Tvilsom handel / momssvindel

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
billythekid: seriøsitet burde komme ann på alder, hvor gammel er du ?

jeg er 20 år, ganske sterk ramma av dysleksi derfor alt av setninger org osv er heeelt høpløst.

Videre er billythekid egentlig bare noe jeg fant på i farta liksom skulle bare spørr om en ting på et froum(her på hw.no) og tenke ikke at det var den sia jeg skulle tilbringe så mye tid på.

Godt gamle billythekid historier er jo uansett meget gode.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått dette riktig?

- du kan skaffe en LCD 1000-1500 under markedspris

- alt er legalt, dvs. staten får det de skal ha

Jeg tror det folk reagerer på er:

- du kan/vil ikke oppgi hvor du får skjermene fra

- ingen her vet hvem du er, alt vi har er et nick på et forum

- ingen som kjøper er sikret forbrukerrettigheter fra leverandør

- skjermene må forhåndsbetales

Du må innrømme at du forstår hvorfor vi har litt reservasjoner mot å kaste oss på? Og når det gjelder de mer aggresive reaksjonene du ser, så henger de nok sammen med at de fleste ser på dette som en kjapp måte å TAPE 4000 kroner, ikke SPARE 1000 kroner.

Er jeg interessert? Ja, jøss. Men jeg stoler ikke på deg. Du har ikke vist noen vilje til å overbevise de du forsøker å få med deg.

swanky

Lenke til kommentar

hvordan vil en mulig betalig skje da? ved levering? forskuddsbetaling?

det er en del folk som blir lurt hvert år her i landet når det gjelder

kjøp vha nettet (qzl, bruktmarked, folk med en "kjempeide!!!1", osv),

så jeg tror du kommer til å få problemer med å samle inn penger til

"prosjektet" ditt. problemet er rett og slett at folk er ikke rederlige.

slik er det bare. noen ødelegget for andre.

Lenke til kommentar
hvordan vil en mulig betalig skje da? ved levering? forskuddsbetaling?

det er en del folk som blir lurt hvert år her i landet når det gjelder

kjøp vha nettet (qzl, bruktmarked, folk med en "kjempeide!!!1", osv),

så jeg tror du kommer til å få problemer med å samle inn penger til

"prosjektet" ditt. problemet er rett og slett at folk er ikke rederlige.

slik er det bare. noen ødelegget for andre.

sant nok men det ødlegger ikke for meg for jeg gjorde dette kunn for å være snill.

nærmere en eventuelt handel vil dere få fult navn, telefonnr osv på meg.

Lenke til kommentar

Slik som du har fått gjennomgå i denne tråden, billythekid, så håper jeg nesten at du klarer å få med deg noen i denne handelen og beviser at det er reelt.

Og til resten av dere som har postet i denne tråden, så vil jeg bare si at det er nok når en har sagt at dette er svindel. Det er liksom ikke nødvendig å repetere det så ufattelig mange ganger. De fleste her inne er leseføre.

Jeg er enig i at det høres veldig billig ut, men hvis man etterlyser de rette papirene og får disse forevist, så skulle det ikke være noe problem å handle. Det man da må se er kvittering på kjøp, kvittering på innførsel (moms/toll) og gjerne ID på personen man handler med. Er vedkommende villig til å oppgi dette, så er man med en gang litt mer sikker.

Jeg ville uansett ha nølt med å forhåndsbetale. Jeg sender ikke en fire fem lapper til folk jeg ikke kjenner. Der går grensen. Men dette har ingenting med vedkommende som formidler salget å gjøre, det er kun et prinsipp... :)

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ha 10 stk. lcd-skjermer av typen Samsung 172T  . Gi meg adressa di så sender jeg deg 60000,-

ikke noe problem, de skjermene koster i tilegg langt under 5k i norge så 60k for 10 stk passer meg fint.

:wow: det er Norge du snakker om ?

meg bekjent koster denne samsungskjermen ca 5500, og ikkje langt under 5K!! :no:

men du kan sjølvsagt linke til plassen der prisen er under 5K? :devil:

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne ha 10 stk. lcd-skjermer av typen Samsung 172T  . Gi meg adressa di så sender jeg deg 60000,-

ikke noe problem, de skjermene koster i tilegg langt under 5k i norge så 60k for 10 stk passer meg fint.

:wow: det er Norge du snakker om ?

meg bekjent koster denne samsungskjermen ca 5500, og ikkje langt under 5K!! :no:

men du kan sjølvsagt linke til plassen der prisen er under 5K? :devil:

du har sikkert rett men uansett har tilbydde 60k så det var jo litt å gå på.. men nok om det var jo bare en spøk uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...