Gå til innhold

Masse kjøp av LCD skjermer fra våre naboer i øst

billythekid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg si en ting, man vil IKKE være beskytta av den norske forbrukerkjøpsloven her! Joda svensk lov vil gjelde(dvs nå sier ikke billythekid hvor skjermene kommer fra så jeg skal ikke garantere), men den er neppe like god som vår norske samt at det jo blir lengre avstand mellom kjøper og den svenske butikken. At vi i Norge er vandt med dårlig kundebehandling kan jeg ikke si meg enig i. Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven gir norske forbrukerrettigheter du ikke finner maken til i resten av europa. Det har vel også Databutikken og Itbutikken vist. Begge disse utenlandske butikkene har slitt med å tilpasse seg norsk servicenivå.

Skal folk melde seg på vil jeg virkelig anbefale dere å kjøpe Eizo eller et annet merke med god garantiordning.

Men må si meg litt enig med Dahle her, det er litt rart hvorfor man kan få det billig med import fra Sverige. Prisene der er ikke som på øl og flesk.

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Kan du si hvor du får tak i dem?

nop desverre

hvorfor ikke?

Denne personen bør jo ha en butikk som selger disse til folk i Sverige.

Da kan vi jo se utvalget hans/hennes.

Burde kunne legge ut en link på dette.

Argumentene dine punkteres her kompis. Simen1 har dratt deg langt ut på isen, og den er tynn.

Lenke til kommentar

Høres for meg ut som at du faktsik tjener noen lapper på å selges kjermenene, og at avtalen med kompisen din er at kjøere varene over grensa så dere sparer tollen. Går vel ut i fra at dem som bestiller må forhondsbetale du har vel neppe råd til og legge ut for 10-20 lcd skjermer i slengen

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
Høres for meg ut som at du faktsik tjener noen lapper på å selges kjermenene, og at avtalen med kompisen din er at kjøere varene over grensa så dere sparer tollen. Går vel ut i fra at dem som bestiller må forhondsbetale du har vel neppe råd til og legge ut for 10-20 lcd skjermer i slengen

Er nok noe slik ja. Man betaler ikke svensk moms da skjermene skal til Norge og man smugler skjermene inn i Norge og vips så har man fått dem uten å betale hverken norsk eller svensk moms.

Spørsmålet er da, hva om man blir stoppa? :) Et annet spørsmål er, siden man skal få med kvittering, hvorfor må da selger være anonym?

Endret av Anders Leipsland
Lenke til kommentar
Kan du si hvor du får tak i dem?

nop desverre

Hvis du ikke kan si dette så er det noe muffins her...

Hadde alt vært fryd og gammen kunne du sagt det...

Hvis ikke du nevner hvilken bedrift som selger dette, så er dette ikke på lovens side...

og da er du på hue og rævva ut herifra tror jeg.... Dette syns jeg er veldig dårlig av deg...

Hvis ikke du kan/vil henvise til denne bedriften/personen så blir det bare dumt... Du bæsjer regelrett på lokket med det svaret ditt... :thumbdown:

Lenke til kommentar

herregud dette blir for rart, vi får ikke vite hvor skjermene kommer fra, men får fortalt at det bare er å velge merke og gi pengene til en fremmed mann..

hvis ikke billythekid (som ikke er det mest fortrolige navnet) viser litt mer seriøsitet så er det ikke rart det hele virker som lureri, skjerpings!

Lenke til kommentar

Skjønner ikkje dette her heilt:

Eksempel Samsung 173T

hwb: 4974,-

databutikken 5439,-

Nesten ein pluss på 500,-

Du skal greie å få denne 1000,-billigare enn norsk pris.

Altså til rundt 4000,-

Transport frå sverige til norge vil utløyse toll og avgifter, samtidig kan du få trekt frå avgiftene på mva i sverige ved utførsel.

Så reknestykket blir

kostpris+ mva + toll + transport = 4000,- spesielt når eg veit kva hovudimportør til Norge sin pris er.

Og dermed blir det litt rart dette her, at skjermer sendt frå sverige skal vere billigare enn skjermar sendt direkte til importør frå samsung.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...