Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

net send?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Net send er bare en ting dukan sende irriterende små beskjeder med! Håper alle er fullt klar over at funksjonen kan deaktiveres!

Når du sier skru av PCen, så er det en innebygget funksjon som heter shutdown...

Skriv cmd i kjør og skriv "shutdown". Da vil du få en liste med alternativer. For Gui meny skriv "shutdown -i" i kjør

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke shutdown kommandoen fra en remote pc må du ha samme passord som han har, du kan laste ned et program her der du kan sette passord på brukerne på maskinen.

F.eks.

resett bruker for Administrator

logg inn som Administrator

opprett ny bruker med Administrator rettigheter og ditt passord ( bruk noe lurt som brukernavn, ikke "HAHAHLOLROFL", men noe mer som "System32" i tilfelle han skulle få oversikt over brukerne på maskinen ).

sett blankt passord på Administrator brukeren

logg ut

Ved neste pålogging vil passordet hans være blankt, noe han sikkert tror har skjedd ved en feiltagelse, og kan enkelt og greit sette passordet på nytt, og vips er hans problem utav verden.

Da kan moroa begynne, les help menyen på "shutdown" ( shutdown i cmd uten parametere ) for detaljer på kommandoen.

Edit: en ide, rename Administrator kontoen i advanced user management, for så å opprette en ny fake konto med navn Administrator ( mulig remote shutdown f.eks. går på userid500 og ikke bare administrator rettigheter ).

Dette er bare høyttenkning, må nok videreutvikles før det er fullt gjennomførbart ( flytting av innstillinger, skrivebord osv. )

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde vært ganske redd hvis jeg hadde hatt en kompis med nick ballemann sånn generelt :p

Finnes sikkert tonnevis med skanky programmer ( som igjen inneholder bakdører som fucker DIN pc ) men hvis du får til å f.eks. installere VNC ( og å gjemme ikonet i taskbaren ) er du et godt stykke på vei.

Lenke til kommentar

Noe jeg gjorde på It-akademiet for noen år siden. Læreren utfordret meg i å kødde med nettverket... Jeg godtok utfordringen.

Laget en batchfil i notepad der jeg sendte en liten beskjed til hele arbeidgruppen(alle var tvunget til å bruke samme arbeidsgruppe). Det fine med net send vinduet er at det legger seg på toppen av alle vindu, så uansett hvor mye de prøver så får de ikke gjort noe annet enn å trykke ok...

Lenke til kommentar

på skolen satte vi og gjorde det... etter hvert ble det så stort problem at de som ble busta blei kasta ut :laugh: .

Men en ide er jo å lage ei .bat fil som sender en (eller 1000) meldinger til alle dataene på hele nettverket. også legger du den ut på internett og laster den inn på en data på skolen (og åpner den) også må du bare stikke.... :thumbs:

Lenke til kommentar
Tror jeg hadde vært ganske redd hvis jeg hadde hatt en kompis med nick ballemann sånn generelt :p

hehe, men det har du forsåvidt ingen grunn til, jeg er jo ikke ut etter å fucka maskina til kompisen min, men bare kødde litt slik at han blir "LITT" redd :p, jeg hadde det litt morro med en annen kompis for ikke så lenge siden også, vi satt på LAN og han delte filer som jeg ville ha, og da glemte han og skru på slik at jeg ikke kan endre filene, så jeg haxet fram litt "ctrl x" og sendte noe på net send som var noe i denne duren: "melding fra "document89" til "andreas" : ûber_l33t_h4xor_package_ERROR. :p så sa jeg at han skulle ta en liten titt på harddiskene side, og der manglet jo alle filmene hans og det var ingen mp3's der :p og så tok jeg screen shot og sendte han bilde av oppgavebehandlingen av partisjonene mine og sa at det var harddiskene til resten av de som var på LAN'et, kompisen min ble jo liv redd. Men morrsomt var det :p avslørte jo meg til slutt da :p

Lenke til kommentar

Skal du virkelig kødde med noen, så er jo feks Net devil et fint prog.. :) Det har jeg bruk endel.. eneste bakdel er at norton oppdager det :( (noe som i grunne er ok vis du blir utsatt for noe selv) Men net devil er et prog som består av 2 deler, en server og en klient..

Det du gjør er å innstallere server.exe på kompisen din sin pc, og så connecte via IP og en bestemt port. vips så har du full tilgang til å se hva han driver meg, og du kan opne og lukke cd rom, skru av skjermen, skru av pc`n, slette filer, skifte bakrun, skrive for han.. det fine er at server.exe tar så pass liten plass at du fint får plass til den på en diskett feks... Du har mulighet til å endre på server.exe fila. Du kan endre port, sette passord, så ingen andre enn deg kan kødde osv.. du har i grunn full kotroll :)

Et lite tips:

Det fins et prog som heter noe som exebundler eller no.. med det proget kan du legge sammen 2 prog, til å bli en exe fil... så det du gjør, er å ta et bilde, et spille eller no som du vil sende til en kompis du vil kødde med.. så pakker du feks bildet og lager en autoextract fil.. feks bilde.exe og så legger du server exe i lag med bilde.exe og legger til winzip iconet.. så nå han kjører bilde.exe innstalleres server.exe uten at det skjer noe anet en han kan extracte bildet :) Vips har du full kontroll :)

Lenke til kommentar

:1

net send [bruker] [melding]

goto:1

@eco

slik får du da sendt evig meg net send.. Kan plage en del..

"Net messenger stop" er da ganske kjekk hvis du er på lan.

Du har jo også SMBdie som virker på noen pc'en.. Gjør at pc'en til f.eks kameraten din skrur seg av, uten at man må legge en fil over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...