merl1n Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Heisann! Jeg har 2 PCèr hjemme. De er koblet til internett via router nevnt i overskrift. Begge PCène er på nett og hvis jeg går inn i router konfigurasjonen ser jeg at under DHCP clients er begge PCène listet opp. Det er relativt "freshe" installasjoner av XP-Pro på begge PCène, men de finner ikke hverandre i nettverket! Har prøvd \\maskinnavn, \\ip, pinge i cmd osv.. Men de vil ikke finne hverandre. Noen som har peiling på hva som er galt ? Har motta ip-adresse automatisk. Får /releaset og /renewet.. På forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 pass på at du ikke har noen software firewall på... Zonealarm gjorde at jeg ikke fant den andre pcen... Lenke til kommentar
guffelure Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Zone alarm er drepen når man skal sette opp fildeling mellom maskiner. Du må avinstallere ZoneAlarm for å få den til å kutte ut helt... Hvis du går inn på Nettverkstilkoblinger og velger "innstallere hjemmenettverk eller lite kontornettverk" så finner du mer der. Det er viktig at begge maskinene bruker samme arbeidsgruppe! Dessuten må du åpne for deling av filer på den enkelte maskin. Sjekk også om brannmuren har blitt aktivert på tilkoblingen din, det er ganske vanlig at skjer.... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg har samme routeren og min feil lå i at brannmuren på pc`n ikke tillot visse ip-adresser å kommunisere med. Jeg gjorde ingen forandringer i routeren så hvis du er 100% sikker på at feilen ligger der har jeg dessverre ingen tips. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Bruker Norton Internet Security på begge pcène.. Kan problemet ligge der, tro ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Bruker Norton Internet Security på begge pcène.. Kan problemet ligge der, tro ? Skru de av og prøv. Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 6. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2004 Planen var å gjøre det når jeg kommer hjem, ja Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Om du har Norton Internet security er jo dette problemet løst.... 1. gå inn i norton internet scurity, trykk på Personal Firewall (dobbelklikk), du skal komme til firewall konfigureringen 2. trykk på "Home Networking", så legger du inn ip-range routeren din bruker, dette skulle løse problemet. Om du har Norton på begge, må du gjøre dettte på begge maskinene... håper det hjalp Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Det funka nå! Takk Lenke til kommentar
iblis Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 kan like godt uninstalle norton, du har firewall i routeren Lenke til kommentar
hans A Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Om du har Norton Internet security er jo dette problemet løst.... 1. gå inn i norton internet scurity, trykk på Personal Firewall (dobbelklikk), du skal komme til firewall konfigureringen 2. trykk på "Home Networking", så legger du inn ip-range routeren din bruker, dette skulle løse problemet. Om du har Norton på begge, må du gjøre dettte på begge maskinene... håper det hjalp Det samme gjelder de som bruker zonealarm. Bruk samme framgangsmåte der. Men du trenger i grunnen bare å oppgi den andre maskinens ip adresse. (På begge PC'ene) Det fungerer bra hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå