Tabaqui Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Satt og testetut lcd displayet mitt i sted. Det er et paralellt 4x20 display av denne typen. Lyser fremdeles som det skal, men får ikke opp teksten. Sluttet bare å virke uten noe forvarsel. Noen som har vært bortinoe liknende eller har noen ide om hva det kan være? Virker som det ikke klarer å motta signalene fra paralellporten på pcen. Gått over alle loddinger, og de er som de skal.. Edit: fikset link Endret 12. februar 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kansje en ledning var litt dårlig? btw linken linker ikke til ditt display.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Tror ikke noe er kortsluttet. Sluttet bare plutselig å vise tekst...Fant ikke noe som kunne tyde på kortslutning i alle fall. Lenke til kommentar
Noop Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 God dag, God dag! Har et lignende display selv, jeg drev med litt leking med det displayet. Og fant ut at dersom du har loddet på 10k ohms potmeteret og det ikke fikk kontakt vil ikke teksten vises. Dersom du ikke har loddet på et 10k ohms potmeter prater jeg om ledningen du loddet på pin 3 på displayet som går til jord via molex-kontakten! Sjekk at ledningen er riktig loddet til displayet samt riktig loddet til potmeteret, dersom du har det, og om du har koblet det videre til jord! (Er det ikke noe av dette ville jeg se om det fantes en mulighet til at noen ledninger eller bare noen korder bedrører andre punkter!! VIKTIG at det ikke gjør det ) Håper dette kan hjelpe (P.S. koder er de "små ledningene" som ligger inni selve "LEDNINGEN" hehe..) Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Tviler på at det er dette siden jeg bruker kontrollerkort, men skal sjekke. Takker for tipset. Noen fler med gode ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå