IDE Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Når jeg kobler pc'en til tv'en via en s-video kabel så blir bildet bare svart-hvitt. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 sansynligvis ett av de understående: Du må oppdatere driverne til skjermkortet. Du må bytte fra NTSC til PAL (eller omvendt) ut (gjøres i Egenskaper-innstillinger-avansert-utdataenhet (i windows)) Har du vanlig "scart video" ut så bruk denne, har aldri opplevd problemer med denne utgangen, bare med s-video. EVT. sjekk innstillinger/les manualen til tv`en for å sjekke om den støtter både pal og ntsc. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Har hatt samme prob med ett TNT2 og en sony trinitron, prøvde bare den andre scarten, funka som f..n! Lenke til kommentar
shorin Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 vis du har både s-video(den m/4 eller 7pins)og composit ,så bruk begge vis du kan.d er ikke mange tv'r som støtter s-video,du får bare sort/hvitt Lenke til kommentar
shabador Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Har det samme problemet med mitt MSI GeForce 2Ti. Har et rimelig gammelt TV. Jeg løste dette problemet ved å bruke et program som heter TvTool v6.0. Dette kan lastes ned på http://www.tvtool.de Men et problem her er at de ikke har gitt ut annet en Beta-versjonen av v6.0. Og den slutter å fungere etter 10 minutter... så jeg sitter og venter på at en ferdig versjon skal komme ut. Jeg tror ikke jeg hadde hatt dette problemet, dersom jeg bare hadde hatt mulighet til å forandre mellom composite og svhs, men det finner jeg ikke en eneste innstilling om i Windows (XP). Lenke til kommentar
aSSmaSter Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 jeg synes IDE.Kabel er eid................ Lenke til kommentar
aSSmaSter Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 IDE-Kabel har stillt ned sin p4 1,6 til 1,2 for å la være å skade den..... eid Lenke til kommentar
ØSTEN Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 På noen skjermkort sitter det en jumper hvor man kan velge mellom PAL eller NTSC på tv-outen! Lenke til kommentar
hyllimorph Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Dersom du ikke fikk det andre til å funke: Kanskje du må "fortelle" at tv-en skal motta s-video gjennom scarten , og ikke rca signal (pluggen er lik de røde og hvite du kopler på stereoanlegget, men gul). Ikke alle fjernsyn støtter s-video. Prøv å bruke bruke converteren(s-video->rca) som sannsynligvis følgte med skjermkortet ditt, å kjør rca inn i TV-en. Riktignok ikke så bara som s-video, menneh.. bedre enn monocromt, hehe Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Noen som vet hvorfor neg ikke får velge andre ut-enheter etter at jeg gikk over fra win98se til win2k? Har installert alt som før, installert DetonatorXP 28.32, prøvd annen oppløsning, prøvd TV-Tool, alt er koblet som før, den finner bare ikke flere ut-enheter, og lar meg ikke velge TV-Out! Er tom for ideer, :sad: håper noen andre har noen. Lenke til kommentar
HeavyD Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg har hatt akkurat det samme probleme med mitt GeForce 3 ti200. Jeg brukte nvidia driverene men med de funka det ikke (hadde bare svart hvit og kunne ikke skifte det) Så prøvde jeg de vanlige driverene (orginal driverene som fulgte med korte) Da funka det, jeg måte skifte til composit output vel og merke. Men jeg har ikke prøvd med de nyeste driverene fra nvidia da... _________________ Amd XP 1700+ Thermalright SK6 + Delta black, 85m³/time :smile: Aopen AK 77 Plus DDR 512 DDR ram GeForce 3 TI 200 Chieftec Dragon Big Tower blå :smile: 2x Western Digital Caviar 80GB IDE 7200R [ Denne Melding var redigert av: HeavyD på 2002-04-04 09:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå