Gå til innhold

Problem med tv-ut

IDE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sansynligvis ett av de understående:

Du må oppdatere driverne til skjermkortet.

Du må bytte fra NTSC til PAL (eller omvendt) ut (gjøres i Egenskaper-innstillinger-avansert-utdataenhet (i windows))

Har du vanlig "scart video" ut så bruk denne, har aldri opplevd problemer med denne utgangen, bare med s-video.

EVT. sjekk innstillinger/les manualen til tv`en for å sjekke om den støtter både pal og ntsc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det samme problemet med mitt MSI GeForce 2Ti. Har et rimelig gammelt TV.

Jeg løste dette problemet ved å bruke et program som heter TvTool v6.0. Dette kan lastes ned på http://www.tvtool.de

Men et problem her er at de ikke har gitt ut annet en Beta-versjonen av v6.0. Og den slutter å fungere etter 10 minutter... så jeg sitter og venter på at en ferdig versjon skal komme ut.

Jeg tror ikke jeg hadde hatt dette problemet, dersom jeg bare hadde hatt mulighet til å forandre mellom composite og svhs, men det finner jeg ikke en eneste innstilling om i Windows (XP).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom du ikke fikk det andre til å funke:

Kanskje du må "fortelle" at tv-en skal motta s-video gjennom scarten , og ikke rca signal (pluggen er lik de røde og hvite du kopler på stereoanlegget, men gul).

Ikke alle fjernsyn støtter s-video. Prøv å bruke bruke converteren(s-video->rca) som sannsynligvis følgte med skjermkortet ditt, å kjør rca inn i TV-en.

Riktignok ikke så bara som s-video, menneh.. bedre enn monocromt, hehe

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor neg ikke får velge andre ut-enheter etter at jeg gikk over fra win98se til win2k?

Har installert alt som før, installert DetonatorXP 28.32, prøvd annen oppløsning, prøvd TV-Tool, alt er koblet som før, den finner bare ikke flere ut-enheter, og lar meg ikke velge TV-Out!

Er tom for ideer, :sad: håper noen andre har noen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat det samme probleme med mitt GeForce 3 ti200. Jeg brukte nvidia driverene men med de funka det ikke (hadde bare svart hvit og kunne ikke skifte det) Så prøvde jeg de vanlige driverene (orginal driverene som fulgte med korte) Da funka det, jeg måte skifte til composit output vel og merke. Men jeg har ikke prøvd med de nyeste driverene fra nvidia da...

Amd XP 1700+

Thermalright SK6 + Delta black, 85m³/time :smile:

Aopen AK 77 Plus DDR

512 DDR ram

GeForce 3 TI 200

Chieftec Dragon Big Tower blå :smile:

2x Western Digital Caviar 80GB IDE 7200R

[ Denne Melding var redigert av: HeavyD på 2002-04-04 09:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...