mX mann Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg har en sony reciver (STR-DE495), som er oppgitt i følge brukerhåndboka 5*80watt (DIN ved 8 ohm) og trekker 180 Watt fra strømm nettet. Etter og ha spurt litt så råkte jeg på en som forhandler sony produkter, og han sa att etter databladet yter den 5 x 65W RMS (20-20khz)og ved 8 Ohms belastning, Med 90 dB virkningsgrad. noe som var ganske intresant. jeg vil gjerne finde ut mer om hva egentlig sonyen min yter i real watt. jeg har ikke veid den enå, men etter elkjøp veier den 10,3 kg. det sitter to digre kondnesatorer i den på 4700uf, og det er 10 transistorer på kjøleblåkka. Kun seriøse svar takk. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det er relativt vanskelig å finne ut nøyaktig hva forsterkeren yter. Du kan jo måle med wattmeter mellom receiver og husvegg. Da vil du komme opp med effekten som går bort i varme og lydeffekt. Del det wattmeteret viser på 2 (??) og du får et visst pekepinn.... Dette er jo uansett ikke optimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå