haakka Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 jeg har en archos jukebox multimedia. jeg har MANGE cder som jeg har kopiert over til pcn med wmp(windows media player). men når jeg overfører en mappe med sanger i .wma format, da vises de ikke inne på spilleren. finnes det en pluginn jeg kan laste ned til spilleren sånn at jeg kan spille .wma? eller hvordan konverterer jeg .wma til . mp3 Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) To tanker om problemet: 1) Du hadde på DRM (Digital Rights Management) da du la de inn på PC'en/komprimerte og de er derfor låst til PC'en eller noe. 2) Du har brukt en nyere versjon av WMA enn det spilleren din støtter. Tror f.eks v.9 kan by på problemer og ihvertfall v.9pro. Men er usikker på dette. Jeg bruker ikke wma selv og har bare så vidt sett noen av innstillingene i WMP en gang eller to. Har personlig ingen god grunn til å bruke hverken spilleren eller formatet. Edit: wma -> mp3 blir dårligere enn CD -> mp3 ved samme bitrate/innstillinger, det er en ulempe ved transkoding fra et lossy format til et annet. Du bør derfor ta jobben med å kode på nytt fra CD til mp3 dersom du har et visst krav til kvalitet. Endret 11. februar 2004 av OBServer Lenke til kommentar
haakka Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 hvilket program skal jeg bruke da? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvorfor kjøpet du ikke en iPod da hadde du ikke hatt dette problemet. Over til on topic. Last ned et gratis mp3 avspilingsprogram. De overfører automatisk CD`er til MP3. eks iTunes, men det finnes mange progammer som gjør det sammen. Lenke til kommentar
vsk Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 iPod blir saksøkt for ræva kvalitet på batteriene, se her http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214243 At batteri varer 1time etter full ladning er vel ikke moro... Od de har "inrømt" feilen ved og betale ut penger, hittil bare i Usa, kommer til Europa står det... Lenke til kommentar
carwash Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) iPod blir saksøkt for ræva kvalitet på batteriene, se her http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214243At batteri varer 1time etter full ladning er vel ikke moro... Od de har "inrømt" feilen ved og betale ut penger, hittil bare i Usa, kommer til Europa står det... tror du mistolket den artikkelen litt. Det som skjedde var at apple begynte å tilby å bytte batteriet på ipod'en for 99 dollar. Li-ion batteri sliter, som alle batterier, med tiden. Om du lader daglig og ofte minsker kapasiteten. Ser man på laptopbatterier leveres disse alltid med relativt kort garanti. Batter, også oppladbade, er forbruksvare. Hadde trådstarter kjøpt en ipod ville han absolutt hadd samme problem ettersom ipod ikke støtter noen form for wm*, kun mp3 og aac. Mvh Simen A. Farstad edit: glemte helt å være ontopic. Å konvertere fra en komprimert standard til en annen er en typisk dårlig ide. Om du orker er det beste å rippe fra cd igjen og kode til mp3 med lame high vbr preset. Om du er lat har jeg hørt mye bra om foobar (google) som du vistnok kan få til å "transkode" som det heter. Google exact audio copy og lame Endret 11. februar 2004 av carwash Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Bare for å ha sagt det: Det var en tabbe å konvertere CD'ene til .wma i utgangspunktet. Grunnen er at du mister alle filene dersom du må reinnstallere og ikke husker å ta vare på ei eller anna kode-fil først. Windows prøver også å forhindre at folk konverterer til .mp3 fordi de vil bruke sitt eget .wma format. Det gjør det hele litt vanskelig. I tillegg så vil du få betydelig dårligere lydkvalitet på .mp3'ene etter en slik konvertering enn om du rippet de rett fra CD til mp3-format. .wma kan heller ikke flyttes til andre PC'er og det er også langt mindre kompatibelt med mp3-spillere, DVD-spillere, programvare-spillere, linux, mac osv. Tips: Hopp over .wma formatet og lag like gjerne .mp3 med en gang neste gang. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 litt oftopic her og: hva er bedre med ipod da?? Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 Som sagt over, sås tror jeg ikke iPod støtter WMA nei, står ikk noe om det, dette er jo også et "MS format" er det ikke? Tviler på iPod gidder å støtte det... Uansett, Creative Nomad Zen NX Xtra støtter WMA... Selv valgte jeg denne fremfor rådyre iPod.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå