hellandes Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Grafikk kortet ditt har i tillegg en AGP aperture size på minimum 64 MB av installert fysisk minne , 128MB dersom du ikke har forandret den. Nope, på dagens skjermkort trenger du ikke bruke mere enn 64MB. Mangen sier også du skal bruke ca 50% av ramen din. Min har alltid vært på 64MB. Så prøv seg frem metoden er vel også en måte å finne ut hva som er best. Google etter AGP aperture size. Du finner en del info. PS: Svaret er vel å finne hær? http://developer.intel.com/technology/agp/tutorial/index.htm Enig med deg. Men Den er ofte satt i bios til 128 by default . Noe som er helt ok dersom man har 512MB + , og/eller om man ikke bruker grafikk-intensive programmer samtidig som systemet ellers trenger mye minne. Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har to disker, delt inn i 4 partisjoner. Har ikke egen boot partisjon. På system partisjonen er det litt i overkant av 4 GB ledig. Mellom 1 og 2 GB på hver av de andre. Har også kjørt Norton Windoctor og fikset en del registry problemer, uten noen nevneverdig forbedring av ytelsen. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg ser problemet, du skriver selv at du har en 5.53 mhz prosessor, den må nokk være flaskehalsen Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 2,53 selvfølgelig Har forsøkt med forskjellig størrelse på AGP apertur size uten at det gir noen nevneverdige forskjeller i resultat Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 har du forsøkt nye chipset-drivere? kunne også høres ut som en harddisk som ikke er helt god iforhold til resten .. Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har oppdatert alle chipset drivere og skjermkort drivere. Harddiskene er vel 1 1/2 og 2 år gamle. WD 60 og 80 GB Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har du forsøkt å stoppe programmer som kan bremse ytelsen? Norton f.eks.? timtowtdi Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har forsøkt det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har forsøkt det Neineinei, aldri skru antivirus programmene uansett om du er online eller ikke. De verste plassene du får virus er på cd platene du får fra dine kammerater. Skal ikke nevne hvorfor, for de fleste vet hva eg sikter til. Han som eg er onkel til gjorde det på faren sin pc, den ble full av virus etter på. Hans pc var også full av virus Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 tror den dacri testen er litt på blåbærtur. bare på F så kjørte jeg testen og dette var svaret Your system's overall grade is: 287 Your system does not need any hardware upgrades yet. The component with the lowest rating is: 3D Video Speed -- 87 If you're upgrading your system, you should upgrade this component first. NOTE: If this component is 3D Video Speed, you will need to upgrade either the processor or the video card, based on the bottleneck information given later in this report. -------------------------------------------------------------------------------- Test Result Charts Test Results Processor Speed This PC: 4425.00 DacriMarks Memory Speed This PC: 2341.00 MB/s Hard Disk Speed This PC: 49.09 MB/s 2D Video Speed This PC: 1033.74 MP/s 3D Video Speed This PC: 3.16 MTps Bottleneck Information Your memory is a little too fast for your processor. You may wish to upgrade your processor for better performance. Your hard disk is just right for your processor. Your video card is just right for your processor. System Information Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 2.66GHz 2757 MHz Number of Processors: 1 Processor Supports: MMX, SSE, SSE2 Operating system: Microsoft Windows 2000 Service Pack 4 (Build 2195) Free Physical Memory: 356 MB Total Physical Memory: 512 MB Total Disk Space: 5.0 GB Free Disk Space: 1.0 GB Video Card: RADEON 9700 PRO - Secondary DirectX Version: 9.x Bits Per Pixel: 32 Printer: N/A Network Card: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet kjørte testen først med godt fragmentert disk og fikk beskjed at hd'n var for rask for systemet med 57MB/s, kjørte en defrag og nå datt hd'n til 49MB/s. ellers så rapporterer dacri feil cpu hastighet, den tror cpu'n min kjører på 2.757Mhz når den faktiske hastigheten er 2.671Mhz. ifølge Aida32 Ent. så har jeg en lesehastighet på ram'en min på ca 3200MB/s, dacri sier 2341MB/s.. andre forsøk så klokket jeg grafikkortet mitt, og det ga null utslag på grafikktesten, og da tilsvarer klokkingen ca 250 poeng i 3dmark03 i andre ord.. jeg har noen problem med å stole på den testen dacri gjorde. virker litt uproft spør du meg uansett, tviler sterkt på det er harddiskene dine som gjør at maskinen hakker i spill. vil heller si chipsett/grafikkdrivere og/eller bios instillinger. har du vært innom bios'en og gjort forrandringer der i det siste? og hvilken grafikkdriver er det du bruker? bruker du noen grafikk-tweakere alà Rage3D Tweak, Powerstrip eller andre? PS. Cat4.2 ble lansert nylig, du kan alternativt prøve å laste ned siste Catalyst 4.2 og prøve de. Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Processor Speed This PC: 4793.75 DacriMarks Memory Speed This PC: 1007.00 MB/s Hard Disk Speed This PC: 14.28 MB/s 2D Video Speed This PC: 1361.13 MP/s 3D Video Speed This PC: 11.29 MTps Bottleneck Information Your memory is a little too fast for your processor. You may wish to upgrade your processor for better performance. Your hard disk is a little too slow for your processor. You may wish to upgrade your hard disk for better performance. Your video card is just right for your processor. System Information Processor: 2070 MHz Number of Processors: 1 Processor Supports: MMX, SSE, 3DNow! Operating system: Microsoft Windows XP (Build 2600) Free Physical Memory: 290 MB Total Physical Memory: 512 MB Total Disk Space: 9.0 GB Free Disk Space: 5.0 GB Video Card: RADEON 9800 XT DirectX Version: 9.x Bits Per Pixel: 32 Printer: hp deskjet 3420 series Network Card: ASUSTeK/Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller hm.. UTROLIG TREGT HDD gikk!.. jeg har en maxtor 80gb s-ata og den skal jo være rask..!? ellers såg jo cpu og skjermkort bra ut.. men hva med minne? jeg kjører en xp2400+ @ xp2600+ (333MHz FSB) og jeg vet at jeg ikke utnytter min twinmos pc3200 ram men skulle jeg ikke hatt noe høyere score? koz Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 men hels... hvor høy score jeg fikk på 3d video speed?? jasså ja. hehe. Men noen som kan hjelpe med det oppfor? Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har prøvd 3dmark03 får der 3627 i score er ikke det litt vel lite. snowdogxx Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 hadde 9500pro før (flashet med 9700pro bios) og jeg fikk hele 4600 poeng.. men tror ikke du skal være misfornøyd med den scoren du fikk, det er vel standard.. men med litt tweaking i innstillinger kan du få ganske mye mer. Jeg får 6200,- med et 9800pro @ XT nå Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Glemte å si at jeg innstallerte den siste driveroppdateringen som kom i går. Fortsatt noe hakking på NFSUnderground Glemte selvfølgelig å teste med 3dmark før jeg gjorde det. Hvordan flasher man med 9700pro bios, og innebærer det noen fare å gjøre det ?? Lenke til kommentar
DabZor Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 det er ingen fare med og flashe.. bare du gjør det riktig heh. har dårlig tid nå men spør rundt på forumet eller SØK så finner du fort ut hvordan det gjøres gl Lenke til kommentar
snowdogxx Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Har testet igjen med Aquamark. Får en score på 29,527 som er mellom 5 og 10,000 dårligere en andre med lignende oppsett. de har stort sett et vanlig 9500 kort også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå