Helten81 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei! Jeg har et bitte lite problem jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg sitter nå å holder på i montere sammen min nye pc. Nå har jeg satt CPU`en på hovedkortet, og skal til å sette vfta på CPU`en. Men under vifta er det en svart firkantet gummi/tape. Skal denne firkanten fjernes? Det står ikke noe om dette i bruksamvisningen, men jeg er ikke helt sikker likevel. Prosessoren jeg har er en Intel P4 2.6GHz 800MHz Håper noen av dere kan hjelpe meg... Lenke til kommentar
atrax Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Den svarte firkanten ser ut til å være laget av noe mykt som du kan lage ripe i men neglen din, sant? Det er en såkalt 'thermal pad' som skal sørge for at varmeoverføringen mellom cpu og ribbe er optimal. Det finnes også kjølepasta som kan brukes til samme formål, men thermal pad er enklere å ha med å gjøre. Altså, la den henge på! Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) nei. Og hvis du har intel orginal kjøler så ikke prøv og fjern det. Siden kjøle blokken deres kun er støpt og ikke planslipt. Endret 11. februar 2004 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 http://www.hardware.no/guider/pcbygg/index.html <= ta en titt der du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå