Freestyler^ Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Ja, bare lurer på hvordan folk lager design til siden sin. Sitter dere bare å tegner i photoshop eller noe? kanskje et dyrt programm til flere tusen kroner. Skal liksom lage en hjemme siden i avluttende prosjekt på skolen men har aldrig prøvd å lage noe design til en side før, html kodinga kommer etterhvert. Var bare det jeg lurte på, håper på svar Endret 11. februar 2004 av Freestyler^ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Design --> PhotoShop "Koding" --> FrontPage Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Yesyes, bruker Photoshop til grafikken og Dreamweaver/Zend Studio til HTML og PHP. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 /me bruker Photoshop ja, og kodeview i dreamweaver - funker som en drøm begge deler, når eg har en god idè iallefall Til kodinga går det like fint an å bruke notepad, og søk etter "the gimp" for et godt gratis grafikkprogram. ...men ikkje at eg har betalt så masse for verken DW eller PS dah... Lenke til kommentar
Freestyler^ Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 oo shit hvor fort man fikk svar her da.. tok ikke mer en et min før dere svarte Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 oo shit hvor fort man fikk svar her da.. tok ikke mer en et min før dere svarte Du blir vant med det... Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 For grafikk egner Paint Shop Pro seg bra, men aller helst PhotoShop. Det stemmer at det koster noen tusen, men skal vi være ærlige er det få av oss her inne som har det registrert og lisensert. The Gimp, som Arvis nevner, er det beste gratis programmet. Til koding er nok faktisk FrontPage det som egner seg best for nybegynnere. (Ja, PC, jeg sa nybegynnere. ). Skal vi bevege oss til det litt mer avanserte finnes progs som Dreamweaver, som blir brukt også på professjonellt plan. Etter min mening er alltid notisblokk det beste alternativet. Dette krever seff littegrann kunnskaper. Lykke til! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dunestar: Det er bedre å bruke code view i DW enn notepad, med tanke på at koden blir delt i farger o.l. for å holde bedre orden Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Dunestar: Det er bedre å bruke code view i DW enn notepad, med tanke på at koden blir delt i farger o.l. for å holde bedre orden Nåja, tja. Hender DW klusser litt med kodene. EDIT: dessuten er det kult å skryte av at alt er kodet i notisblokk. Endret 11. februar 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Freestyler^ Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Joda har photoshop jeg også, ikke kjøpt det jeg heller Men jeg lurte på om det er noen aom har PhotoShop Tutorials som er Norske ? Fant også noen her men vil ha Norsk som sagt.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Til koding er nok faktisk FrontPage det som egner seg best for nybegynnere. (Ja, PC, jeg sa nybegynnere. ). Du kan iallefall ikke kalle MEG en nybegynner, fordi jeg har aldri _begynt_. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Men jeg lurte på om det er noen aom har PhotoShop Tutorials som er Norske ? NORSKE ps-tutorials. EDIT: muhahaha @ PC! Endret 11. februar 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) men vil ha Norsk som sagt.. http://www.hah.net/p5/ EDIT: Dammit dunis! Endret 11. februar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dunestar: Det er bedre å bruke code view i DW enn notepad, med tanke på at koden blir delt i farger o.l. for å holde bedre orden Nåja, tja. Hender DW klusser litt med kodene. EDIT: dessuten er det kult å skryte av at alt er kodet i notisblokk. DW klusser ikkje med kodane når du skriver dei sjøl Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dunestar: Det er bedre å bruke code view i DW enn notepad, med tanke på at koden blir delt i farger o.l. for å holde bedre orden Nåja, tja. Hender DW klusser litt med kodene. EDIT: dessuten er det kult å skryte av at alt er kodet i notisblokk. DW klusser ikkje med kodane når du skriver dei sjøl Skal jeg liksom vite alt nå? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Til koding er nok faktisk FrontPage det som egner seg best for nybegynnere. (Ja, PC, jeg sa nybegynnere. ). Du kan iallefall ikke kalle MEG en nybegynner, fordi jeg har aldri _begynt_. ...ergo berre fortsatt på andre ting, eller sagt med andre ord; brukt templates all teh way? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 ...ergo berre fortsatt på andre ting, eller sagt med andre ord; brukt templates all teh way? Det er snakk om K-O-D-E her småen... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) It's my way, or the high way.. My way goes like this; 1. Leke i PhotoShop.. 2. Bruke M$ FrontPage til å lage siden.. (Har nå innsett at koden osv blir mongo, og at CSS og FP _IKKE_ passer sammen..) 3. Naboen fikser litt bedre kode slik at siden blir kompatibel med andre browsere enn Explorer.. Menneh @ Dunis aka småen (eller er småen arve87?) ; Utdrag fra test av WYSIWYG-progz; - DW MX; Kongen på haugen, karakter 6, men altfor dyrt (5310kroner)- Adobe GoLive; Karakter 3 - M$ FP 2002; Karakter 2(!). Det er nevnt at du ikke trenger å tenkte HTML, men om det er en god eller dårlig ting er jo en annen sak.. Passer for nybegynnere, men koster en del (1440kroner) - Name WebEditor 5.5 er testens vinner. Koster 740 kroner, karakter 6.. Den inneholder en kodevalidator også og har lav begynnerterskel. Så Namo WebEditor er visst best for nybegynnere.. Joa. Edit; Glemte noen smilies.. Endret 11. februar 2004 av Marvil Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Utdrag fra test av WYSIWYG-progz;- DW MX; Kongen på haugen, karakter 6, men altfor dyrt (5310kroner)- Adobe GoLive; Karakter 3 - M$ FP 2002; Karakter 2(!). Det er nevnt at du ikke trenger å tenkte HTML, men om det er en god eller dårlig ting er jo en annen sak.. Passer for nybegynnere, men koster en del (1440kroner) - Name WebEditor 5.5 er testens vinner. Koster 740 kroner, karakter 6.. Den inneholder en kodevalidator også og har lav begynnerterskel. Så Namo WebEditor er visst best for nybegynnere.. Som jeg har nevnt i en anna tråd her.. (jeg fant den ikke, så da finner sikkert ingen andre den heller.. ) Kjøper man DWMX i europa, er den 1300,- dyrere enn hvis man kjøper den fra usa.. (så ca. 4000,- NOK hvis man kjøper den fra usa.. ) @ macromedia BTW.. DETTE er en av grunnene til at jeg synes at programvare oversatt til norsk er unødvendig... (I tillegg til at norske versioner av programvare ofte har 100 nye bugs.. "lost in translation".. og suger max..) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Som jeg har nevnt i en anna tråd her.. (jeg fant den ikke, så da finner sikkert ingen andre den heller.. )Kjøper man DWMX i europa, er den 1300,- dyrere enn hvis man kjøper den fra usa.. (så ca. 4000,- NOK hvis man kjøper den fra usa.. ) @ macromedia Ja husker du hadde regnet på dette.. Norge stinker når det gjelder slikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå