Gå til innhold

Sikkerhetsoppdateringen fra Microsoft

NuB

Anbefalte innlegg

"Tidenes feil i Windows" påstår Dagbladet, jaja, sikkert en overdrivelse men hva vet jeg. Sikkerhetsoppdateringen som ligger hos Microsoft gjelder en rekke ulike utgaver av Windows, men ikke den jeg har (XP uten SP1).

Hva betyr dette? At sikkerhetshullet kom med filer under installeringen av SP1, eller at man må ha SP1 for å tett hullet? (Jeg har holdt meg unna SP1 etter å ha hørt mye klaging fra kompiser på minnelekasje osv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Tidenes feil i Windows" påstår Dagbladet, jaja, sikkert en overdrivelse men hva vet jeg. Sikkerhetsoppdateringen som ligger hos Microsoft gjelder en rekke ulike utgaver av Windows, men ikke den jeg har (XP uten SP1).

Hva betyr dette? At sikkerhetshullet kom med filer under installeringen av SP1, eller at man må ha SP1 for å tett hullet? (Jeg har holdt meg unna SP1 etter å ha hørt mye klaging fra kompiser på minnelekasje osv.)

Ingen som vet, ingen som vet?

Lenke til kommentar

Det betyr at oppdateringen er ikke testet for Windows XP uten SP1.

Skal du oppdatere Windows XP, har du egentlig ikke noe valg. Det er i teorien mulig at den nyeste oppdateringen vil fungere uten SP1, man da tar du en sjanse.

Lenke til kommentar

Det betyr at oppdateringen er ikke testet for Windows XP uten SP1.

Skal du oppdatere Windows XP, har du egentlig ikke noe valg. Det er i teorien mulig at den nyeste oppdateringen vil fungere uten SP1, man da tar du en sjanse.

Det virker jo ganske pussig. Microsoft er avhengig av mest mulig sikkerhet og minst mulig viruys assosiert med deres systemer.

Samtidig er de klar over at ikke alle har installert servicepakker til XP. For det første er det en enormt stor nedlastning for modem-brukere, for det andre er det ikke alle som ønsker å belemres med alt innholdet i pakken.

Lenke til kommentar
feilen i koden er gammel, og ikkje noko som kom med SP1.....

sikkert ein strategi fra M$ for å tvinge brukerane til å oppdatere systemet sitt....

Hvis topic gjelder den siste oppdateringen/ sikkerhetshullet, så ligger den ute både for win98se og win2k.

edit: oops, jeg tok visst feil ( sjekka linken ) - mulig den oppdateringen jeg gjorde på skolemaskinene med win98se idag, gjalt et annet hull...

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare legge inn SP1? Problem løst...

hehe, joda, mange av de på programmer og hardware.no som tror at maskina blir så mye tregere med Service Pack inne. helt latterlig spør du meg.

.. eller kanskje de har gamle crackede versjoner av win xp corporate. SP 1 nekter nemlig å innstallere på de cd nøklene som har blitt mest brukt til piratkopiering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...