finnipinni Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hallo hjelpende hoder ! Min Cannonscanner har problem med store filer. I hendelseslista står meldinga : Tjenesten %OWC_USBEHCD. DeviceDesc% Kan ikke startes. Systemet finner ikke angitt fil. Og SisoftSandra skriver at USB controller 1 til 4 har 1,1. Det er bare USB controller 5 som har USB 2.0 Hva skal en stakker tru ? Har alle det eller har Sandra rett ? Dette er det eneste jeg finner av feil, men er det årsaken ? Det er ikke gule merker i systemtreet under Enhetsbehandling. Driverene kommer automatisk fra Windows Update og ble lagt inn etter 4in1-driveren. Det blir ingen forandring om jeg fjerner D. Nye legges inn og feilmarkeringen er fortsatt der. Feilmarkeringen har ingenting med Twain-driveren å gjøre, men har også prøvd avinst. av denne. Feilmarkeringens ordlyd starter med "Tjenesten" og jeg finner ikke denne under "Tjenester". Har sett under tjenester i MS-Config også. Hvor er den ? Er den gjemt i en dårig oversettelse ? Nå har jeg tøffa litt rundt i regedit. Den ligger på : LocalMachine/system/controllset 001/services/ousbehci.(8 poster) Det er to undermapper der : Enum ( 4poster : initstart FAILED med verdien 1 og Count og Next instance som begge har verdien null ) Og security, som bare inneholder et binært tall. Jeg vet ikke hvordan det skal se ut i disse mapper. Derfor har jeg en bønn om noen barmhjertige sjeler vil skrive det som står i mappene her i forumet. Tror ikke det går an å plastre, så det må skrives. Takker så mye hvis noen bryr seg. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Siden du nevner msconfig, gjelder dette Win98se ? I tilfelle må man legge inn drivere for usb2.0, hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hallo hjelpende hoder ! Min Cannonscanner har problem med store filer. I hendelseslista står meldinga : Tjenesten %OWC_USBEHCD. DeviceDesc% Kan ikke startes. Systemet finner ikke angitt fil. Og SisoftSandra skriver at USB controller 1 til 4 har 1,1. Det er bare USB controller 5 som har USB 2.0 Hva skal en stakker tru ? Har alle det eller har Sandra rett ? Dette er det eneste jeg finner av feil, men er det årsaken ? Det er ikke gule merker i systemtreet under Enhetsbehandling. Driverene kommer automatisk fra Windows Update og ble lagt inn etter 4in1-driveren. Det blir ingen forandring om jeg fjerner D. Nye legges inn og feilmarkeringen er fortsatt der. Feilmarkeringen har ingenting med Twain-driveren å gjøre, men har også prøvd avinst. av denne. Feilmarkeringens ordlyd starter med "Tjenesten" og jeg finner ikke denne under "Tjenester". Har sett under tjenester i MS-Config også. Hvor er den ? Er den gjemt i en dårig oversettelse ? Nå har jeg tøffa litt rundt i regedit. Den ligger på : LocalMachine/system/controllset 001/services/ousbehci.(8 poster) Det er to undermapper der : Enum ( 4poster : initstart FAILED med verdien 1 og Count og Next instance som begge har verdien null ) Og security, som bare inneholder et binært tall. Jeg vet ikke hvordan det skal se ut i disse mapper. Derfor har jeg en bønn om noen barmhjertige sjeler vil skrive det som står i mappene her i forumet. Tror ikke det går an å plastre, så det må skrives. Takker så mye hvis noen bryr seg. Det enkleste er vel å bare sjekke spesifikasjonene til hovedkortet ditt.... Noen ganger er også USB2 deaktivert som standard i bios. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hilsen Finnipinni. Epox 8KRA2+ Barton 2500. 2x512Twinmos 3200 WD S-ata+Maxt.P-ata. Leadtek A-340THD (5200) Norsk XP home uten AVS ! Hvis du har XP home trenger du antagelig servicepack 1. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Hei igjen. Har forandra litt på signaturen min. Klart Xp-en min har SP1. Skjønner ikke vitsen med å kjøre uten hvis du skal mye på nett. Heller ikke for spilling. Hva er vitsen ? Ellers har jeg lest no`jæææ... til og med user`s manual for HK ! Feigt, men jeg måtte. Finnes ingen spes poster om USB2. Kun Assign IRQ for USB (enabled) og USB resume from S3 (disabled) Prøvde også å ta vekk haken ved stømspareren uten forskjell. Jeg er sikker på at noe er feil, for skriveren tar også lange pauser når skrivejobben blir lang. det gjorde den ikke før. Er det noen av dere som kan gå inn i registeret å se etter på den posten jeg nevnte i første mailen ? Takkar for oppmerksomheten gutær ! Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Gå inn i device manageren og oppdater usb, la windows finne drivere selv. Kan vere så enkelt som det.(egen erfaring). Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Også prøvd. Henter da drivere fra Windows Uppdate. Har også prøvd å avinstallere twaindriveren først. Feilanmerkningen i hendelseslista er der framdeles og det funker treigt. Trur dette kan være noe en med samme HK kan hjelpe med, men hva står det i registeret ditt på den adressen jeg skrev i første mailen? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvis det er dette kortet så har det usb 2.0 ja. http://www.pureoc.com/epox8kra2_1.asp Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Også prøvd. Henter da drivere fra Windows Uppdate. Har også prøvd å avinstallere twaindriveren først. Feilanmerkningen i hendelseslista er der framdeles og det funker treigt.Trur dette kan være noe en med samme HK kan hjelpe med, men hva står det i registeret ditt på den adressen jeg skrev i første mailen? aktiver USB2 kontrolleren i bios! Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Som jeg skreiv litt lenger oppe her, så er det ikke flere punkter som omhandler USB i BIOS. Ikke som jeg finner iallfall. Er det ingen som kan se i registeret sitt hva det står der ? (ref. tidligere mail lengere oppiher) Specifications for EP-8KRA2+: • Socket A for 200/266/333/400MHz FSB AMD Processors • VIA KT600 Chipset (KT600 + VT8237) • 1 Floppy drive controller - 2 serial ports - 1 parallel port • 6 PCI slots - 1 AGP (AGP 8X) • 2 standard IDE ports for ATA-133, backwards compatible with ATA-100/66 • 2 IDE ports by Highpoint 372 IDE RAID controller supports RAID 0,1,1+0 and 1.5 • Two S-ATA ports with up to 150MBps bandwidth by VT8237 supports RAID • 3 DDR SDRAM banks for Maximum 3 GB memory DDR333/400 • Supports DDR333/400 using VIA FastStream64™ technology for increased performance • 4 USB 2.0 ports, 2 extra by optional USB back-panel cable • Onboard sound, 6 channel ALC655 Audio with Jack Sensing • Standard ATX format 305 x 245mm x 40mm, ATX Size • 10/100Mb Fast Ethernet by onboard VIA PHY • VIA VT6307 IEEE1394a with 2 ports by flywire bracket Det er et helt fint kort, men må være sikker på at USB2.0 funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå