Gå til innhold

hvorfor har noen sider www2.noe.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du f.eks. kjører mirrors av siden din (eller speilservere som noen så fint kaller det på norsk), så er det mange som velger å bruke ww2.domene eller www2.domene..

ser litt penere ut enn www.2.domene eller 2.domene? og..

enmirrorserver.domene ser jo utrolig dumt ut da..

Lenke til kommentar

1. www er et "standard" subdomene, som de fleste har til sidene sine...

(samme som mange bruker "ftp.domene" til ftp server og "mail.domene" til maislerver)

når du setter opp et domene mot en vhost/ip whatever, setter man som oftest *.domene, dvs at hvis du skriver lol.domene (sorry Marvil.. din © ) så vil du komme til samme side som "www.domene" og "domene"..

Andre igjen setter "domene" og "www.domene" til å peke mot kontoen din, mens andre igjen gjør som punkt 2...

2. PixelImp: Da ville jeg tatt en liten prat med webhosten min... pga da har de tatt den enkle løsningen, og bare pekt subdomenet www.pixelimp.net mot kontoen din.. (og skor seg på gratis besøk fra dine besøkende som ikke har til vane å skrive www. foran)

3. Arve87: Avhengig av hvilken løsning webhosten din har brukt, eller om du selv har kontroll over ditt domene via en annen nameserver, så kan det der gå i litt forskjellige rettninger... men.. setter du opp et subdomene som "www", så skal det i TEORIEN, og som oftest i praksis, bli www.absentvoid.com

Lenke til kommentar
setter man som oftest *.domene, dvs at hvis du skriver lol.domene (sorry Marvil.. din © )

2. PixelImp: Da ville jeg tatt en liten prat med webhosten min... pga da har de tatt den enkle løsningen, og bare pekt subdomenet www.pixelimp.net mot kontoen din.. (og skor seg på gratis besøk fra dine besøkende som ikke har til vane å skrive www. foran)

1. Det går greit siden det er deg..:)

2. Når jeg prøver http://aroneid.com kommer det "Finner Ikke Server"..:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...