$k$ Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) ja lurer på hvorfor foreksempel siemens.no har www2? og hva er meningen med det? Endret 11. februar 2004 av $k$ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Subdomene? Ser vel ryddigere ut med www2 enn naablirduviderefoerttilenannendel2 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Subdomene? Ser vel ryddigere ut med www2 enn naablirduviderefoerttilenannendel2 www2.siemens.no er vel ikke subdomene..? Edit; Javel. Endret 11. februar 2004 av Marvil Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 jeg vil gjette på at det er forskjellige servere, og at de kaller den www2 fordi dem ikke finner på noe bedre Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 hvis du f.eks. kjører mirrors av siden din (eller speilservere som noen så fint kaller det på norsk), så er det mange som velger å bruke ww2.domene eller www2.domene.. ser litt penere ut enn www.2.domene eller 2.domene? og.. enmirrorserver.domene ser jo utrolig dumt ut da.. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 www er egentlig noe du må legge til når du lager/kjøper domene? eller er det bare med subdomener? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 www er egentlig noe du må legge til når du lager/kjøper domene? eller er det bare med subdomener? www er default. Du kan sette noe annet som default (tror jeg) Subdomener kan iallefall jeg lage så mange jeg vil av, kun med et tastetrykk og to. Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 siden min funker ikke uten at du setter www. foran pixelimp.net irriterende ... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 ka om eg lager et subdomene; "www" . Blir adressa www.www.absentvoid.com, eller www.absentvoid.com ?? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 1. www er et "standard" subdomene, som de fleste har til sidene sine... (samme som mange bruker "ftp.domene" til ftp server og "mail.domene" til maislerver) når du setter opp et domene mot en vhost/ip whatever, setter man som oftest *.domene, dvs at hvis du skriver lol.domene (sorry Marvil.. din © ) så vil du komme til samme side som "www.domene" og "domene".. Andre igjen setter "domene" og "www.domene" til å peke mot kontoen din, mens andre igjen gjør som punkt 2... 2. PixelImp: Da ville jeg tatt en liten prat med webhosten min... pga da har de tatt den enkle løsningen, og bare pekt subdomenet www.pixelimp.net mot kontoen din.. (og skor seg på gratis besøk fra dine besøkende som ikke har til vane å skrive www. foran) 3. Arve87: Avhengig av hvilken løsning webhosten din har brukt, eller om du selv har kontroll over ditt domene via en annen nameserver, så kan det der gå i litt forskjellige rettninger... men.. setter du opp et subdomene som "www", så skal det i TEORIEN, og som oftest i praksis, bli www.absentvoid.com Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 setter man som oftest *.domene, dvs at hvis du skriver lol.domene (sorry Marvil.. din © ) 2. PixelImp: Da ville jeg tatt en liten prat med webhosten min... pga da har de tatt den enkle løsningen, og bare pekt subdomenet www.pixelimp.net mot kontoen din.. (og skor seg på gratis besøk fra dine besøkende som ikke har til vane å skrive www. foran) 1. Det går greit siden det er deg.. 2. Når jeg prøver http://aroneid.com kommer det "Finner Ikke Server"..:/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå