Gå til innhold

Nytt skjermkort til ca. 3000kr


Flames

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Får lønning i nesteuka, så da skal jeg bestille meg nytt skjermkort til rundt om 3000kr ca.

Har sikla litt på 9800pro-kortene..

 

Vennligst kom med både erfaringer og anbefalinger på aktuelle kort i den prisklassen :)

 

på forhånd takk.

 

 

edit: Vil jeg merke noen forskjell på 128mb og 256mb ? Tenker da på kommende, og krevende spill som f.eks Hl2 og Doom3.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

uansett hvilket kort du velger så kommer du til å bli fornøyd.

f.eks powercolor koster 2250kr, men yter hakket over sapphire 9800pro som koster 2700.

 

er like greit å gå for powercolor 9800pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Hva med forskjellen mellom 128mb og 256mb på skjermkortet ?

Er det stor ytelsesforskjell ?

per i dag så opplever du dårligere ytelse med 256mb versjonen kontra 128mb pga bruk av tregere minne på 256mb.

du opplever at 256mb versjonen hjelper på når du spiller med alt av eye-candy på, samt 1600x1200 i oppløsning.

angående ytelse i doom3 så vil jeg tro at 256mb vil hjelpe på mtp textures osv.

når det gjelder half life 2 så tipper jeg det ikke spiller noen spes rolle, skal være mest cpu avhengig uansett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
uansett hvilket kort du velger så kommer du til å bli fornøyd.

f.eks powercolor koster 2250kr, men yter hakket over sapphire 9800pro som koster 2700.

 

er like greit å gå for powercolor 9800pro.

Kan du komme med en test som beviser dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
uansett hvilket kort du velger så kommer du til å bli fornøyd.

f.eks powercolor koster 2250kr, men yter hakket over sapphire 9800pro som koster 2700.

 

er like greit å gå for powercolor 9800pro.

Kan du komme med en test som beviser dette?

Det er jo like kort jo :p

Snakker om en test som beviser at Powercolor yter bedre enn Sapphire (Når det gjelder Radeon 9800 pro).

Lenke til kommentar

Hva er egentlig rått akkurat nå? Ser at det nærmer seg stygt et år siden 9800pro kortene kom. Jeg har selv samme problem, et nytt kort til ca 2-3000kr(det gamle tok kvelden). Og lurer fælt på hva som egentlig er rått akkurat nå. Det må jo ha skjedd noe nytt i det siste? Har funnet ut her at 128mb er bedre enn 256mb på grunn av hastighet på minne. men er det noe anne det er viktig å se etter enn at det heter 9800pro? special editions eller ultimate editions? Hastigheter på minne? Kanskje noen har noen gode linker til sider med tester?

 

MVH

MeG

Lenke til kommentar

he he, den så ikke dum ut den ja. men litt for sent... Bestillte akkurat denne.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...1&view=detailed

 

Det virker som om disse to(den ovenfor) er de beste valgene til litt over 2000kr akkurat nå. Skal du ha bedre så må du opp i 4000kr, og da får du med mye programvare du ikke trenger og mer minne(256mb) enn du trenger. i følge tester på diverse sider så må du ha en Pentium4 3,5Ghz pc med 1024mb PC4000 Ram, tester tror jeg dere finner her på Hardware(mener det var her jeg leste dem).

 

MVH

MeG

 

Tro dette ny pc opplegget mitt begynner å bli dyrere enn først antatt :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...