Gå til innhold

Skifte mellom språk i html / php

Anbefalte innlegg

Veldig enkelt eksempel:

Jeg har en "table" mitt på sia. Over den står det to linker: NORSK og ENGELSK.

Når man trykker på "norsk" så kommer det noe på norsk inni tabellen. Trykker man på "engelsk" kommer den samme teksten bare på engelsk. Skriver man sånn "lang="no"" og "lang="eng"" da?? Men hvordan gjør man dette?

På mange steder kan man jo skifte språk...

Noen som kan dette, og forklare enkelt hvordan jeg gjør det med mitt enkle eksempel?

På forhånd takk!

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du MÅ ikke, men det tar tid og svette å sette seg inn i andre halvveis metoder, så jeg er enig i anbefalingen om å bruke to separate sider. da er du garantert at det virker, og sånn rent bortsett fra at det tar _litt_ mer plass enn andre løsninger så er det mye mer stabilt og brukervenlig

edit; dette var et svar på det første innlegget

Endret av enden
Lenke til kommentar

Men spm. ang. det samme. Hvis jeg feks. er et stykke inn i siden. (la oss si at jeg er på "subjekt" siden på sia mi) Så kommer jeg på at jeg er norsk. Så hvis jeg da trykker på "norsk", så kommer jeg helt tilbake til startsiden på norsk. Jeg vil liksom fortsette der jeg var med engelsken, bare skifte språk. Er det mulig å gjøre dette med en script? Jeg har include på den "tilbake, subjekt", så jeg kan ikke sette inn ny link som viser til forskjellige sider.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

den skjønte jeg ikke helt? Hvis jeg er på subjekt på engelske siden (http://home.no.net/nanbjor2/fag_eng.php) og skal til den norske med "norsk" linken så må jeg vel linke til den norske siden som er lik (http://home.no.net/nanbjor2/fag.php).

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med den her: index.php?side=subject&spraak=norsk. Gjelder det min side, eller må jeg konfigurer den for min side? Vært veldig fint om du kunne forklare meg litt om bruken av den koden du gav meg der (index.php?side=subject&spraak=norsk). Hva betyr ? - tegnet ol.

Takk for alle svar hittil!

Lenke til kommentar
Vært veldig fint om du kunne forklare meg litt om bruken av den koden du gav meg der (index.php?side=subject&spraak=norsk). Hva betyr ? - tegnet ol.

Det er slik du bruker PHP Include lissom.. Ordet "Side" kan du velge selv, kan være page, homo, polert, barneskole, lol osv osv osv..

Edit; Når du har "&" betyr vel det at du har to "variabler" som må stemme..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...