Gå til innhold

hvem forsterker?

Anbefalte innlegg

hei

jeg har kjøpt meg et par høytalere:

Ljudia

til 2700 kr, brukt. så det er den forrige modellen, men den skal være helt lik utenom modellen. og nå skal jeg kjøpe med en forsterker til de. trenger ikke surroundforsterker.

jeg har selv ikke noe peiling på det, og lurer selvfølgelig på om jeg kan få noe hjelp. dette vet jeg:

-han som hadde de før hadde de på en 5*100w og det fungerte bra!

-jeg vil bruke minst mulig penger på det, så f.eks på denne

Forsterkeren

-er den bra nok?

-en venn av meg sa de hadde ohm på 4, trenger forsterkeren det også da?

setter pris på alle meninger og linker dere har. vil selvfølgelig slippe billig unna :blush:

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

Til så store høyttalere ville jeg satset på en forsterker som leverer mer strøm.

Power Consumption (in Operation) 190W

2 x 100 watt og den strekker bare 190 watt fra strømnettet :thumbdown:

Vekta gir også en pekepinne på hva den klarer å levere av strøm. 7 kilo er absolutt ikke noe å hoppe i taket av. Jeg har en stereoforsterker på 2 x 100 watt, som veier over 3 ganger så mye.

Lenke til kommentar

Nad C370 eller er vel C372 som er den nyeste, den yter 2x150w (hvis det var viktig for deg), bra amp til en god pris.

En forsterker har ikke begrensninger på Ohm, den forsterker bare signalet, Ohm er motstanden i høyttalerene dine, eks; ved fire ohm yter en forsterker 2x200w og ved 8 Ohm så yter den 2x120w. Det eneste som begrenser en forsterker er ytelsen. Hvis en forsterker yter 2x100w i 4 ohm så er det ikke sikkert at den vil klare å drive noen høyttalere på 32 Ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...