Anterialis Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Noen som kan noen lette, enkle vb script som jeg kan lage i notisblokk? Tenker da feks. på sånne script som det "meldingsbox" scriptet. Noen som kan det og lignende script? Tenker da på den som begynner noe som dette: melding "text her" msbbox melding "lagre som vbs" Sånne ting liksom! Noen som har enkle artige skript som man kan lage i notisblokk? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du trenger en kompiler for å gjøre om til exe private sub form_load() msgbox "Hallo på do", ,"Hei" end sub Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Når det gjelder VBScript trenger man ikke en komplimerer. Alt du trenger å gjøre er å skrive inn VBS-koden og lagre som .vbs fil. Dette er f.eks et greit eksempel: Dim Navn, Alder Navn = InputBox("Hva heter du?", "Navn") Alder = InputBox("Hvor gammel er du?", "Alder") MsgBox "Du heter " & Navn & " og er " & Alder & " år", vbInformation, "Navn" Lagre som .vbs fil og kjør. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 ja det var det jeg også mente! Man behøver da bare Notisblokk noen ganger. Takk for det scriptet! Er det noen der ute som har andre "artige" script å gi meg som jeg kan skrive i notisblokk? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Hvor mye av en vanlig vb kode er det som funker i vbscript? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ganske mye, men de fleste oppgaver løses med såkalte ActiveX objekter. Dette er blant annet for å kunne bruke filsystem I/O, API-call og endel andre ting. Støttes ikke i VBScript API-call (er mulig, men ikke uten ActiveX objekter) Open Controls UDT (User Definded Types) Alle variabel typer untatt Variant Endel funksjoner (Split, VarPtr, StrPtr, ObjPtr ect) AddressOf operatøren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå