erlber Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har en kamerat som ønsker å "bli lovlig", han har en piratversjon av XP Professional, og en lisensiert versjon av XP Home. Er det mulig å bytte uten å innstallere alt på nytt? En oppgradering (eller nedgradering) altså? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Tviler... men har ikke prøvd... ikke akkurat mange som velger å nedgradere pcen sin... ville heller holdt på xp pro pga med xp home mister du veldig mange funskjoner... Lenke til kommentar
erlber Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 poenget er jo at han ikke får fikset noen av sikkerhetshullene som blir oppdaget, så lenge han kjører en pirra utgave... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Nope han trenger en formatering, dette fordi det er store forskjeller når det gjelder hva man kan gjøre med nettverk etc mellom de to osene, bl.a. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Må reinstaleres. Har prøvd Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Grunnen er vel at det blir problematisk å gå fra NTFS til FAT32 siden FAT32 ikke klarer å lese NTFS. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 home edition bruka no ikkje fat32.. det går ikkje an å nedgradere fra windows xp til home edition uten reinstallering.. men når han har professional, kan han no ikkje meine han vil bruke home edition? det finst og forskjellige program til å lure windows viss du har den piratkoden til xp pro.. pm for meir info Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 home edition bruka no ikkje fat32.. Siden akkurat nå på en pc med Home Edition, ikke noe tweaking eller fiksing på. *sjekker c: partisjonen hvor xp ligger* jo, her er det FAT32. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 ja, den kan kjøre på FAT32, men NTFS er ingen grunn til at xp ikkje kan nedgraderast fra pro til homo.. homo, som andre NT OS kjøre bedre og har fleire funksjonar på NTFS enn FAT32 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 home edition bruka no ikkje fat32.. Siden akkurat nå på en pc med Home Edition, ikke noe tweaking eller fiksing på. *sjekker c: partisjonen hvor xp ligger* jo, her er det FAT32. er ingen forskjell i filsystemstøtten på win xp home og pro. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Dette er jo valgfritt da gutter Man velger mens man installerer XP om man vil formatere med FAT32 eller NTFS Derfor kan det på noen pc'er med Home være FAT32, og på noen NTFS. Jeg har Home og NTFS. Det er vel det mest vanlige også? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ved standard innstallasjon så er filsystemet FAT32, og så mener dere at etterpå at vi formaterer om til NTFS. Eller mener dere at man kan mens man innstaller HE velge NTFS? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 det går an å KONVERTERE fra FAT 32 til NTFS etter du har installert windows xp.. men det beste er å formatere til NTFS før installering Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Tror jeg tar å leser denne tråden i morra, får nå er jeg trøtt. Føler på meg at jeg kunne endt opp med å kverrulere om at HE har FAT32 til langt på natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå