Gå til innhold

Bare et skript som skal kjøres ved oppstart.


Anbefalte innlegg

Jeg har et program jeg vil skal automatisk kjøres ved oppstart av PCen min.

 

Siden jeg aldri har hvert borti script og den slags, så lurer jeg på om det finnes et program som er enkelt og forstå. Nå ser jeg for meg et program der det er bare og velge exe filen og så er det gjort. Men jeg kan ikke forvente meg det akkurat. :p

 

Scripte skal legges inn på flere PCer så det hadde hvert fin om det bare er en fil man klikker på en gang så legger det seg inn i systemet, så hver gang man starter PCen så slår scripte seg på automatisk uten og påvirke systemet, slik at man trenger og klikke "OK" hundrevis av ganger.

 

Er det noen programmer eller er det enkelt og programmer et slikt script.

 

Og som sagt er det bare en exe fil som skal jøres ved oppstart.

Det burde fungere på Win 98/2000/ME/XP. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, hvis ikke kan du jo ta "the easy way", å legge en snarvei til programmet i oppstartsmenyen under "start" knappen?

 

dette funke jo på de fleste programmer, ellers fins det vel kanskje mulighet for å redigere noen register oppstartsnøkkler som påvirker oppstarten..har ikke vært borti dette før, men tror det vil funke ;)

vet ikke om noen programmer som gjør dette for deg, men du kan jo alltids prøve å "google" litt :D

Lenke til kommentar

lag en bat fil, de er digge.

 

Gå inn i notepad skriv inn adressen til programmet som skal startes. Eks

 

C:\Programfiler\Opera7\opera

 

Og velg lagre som, sett på alle filformater og skriv inn navnet som oppstart.bat

 

 

Nå er det bare å dobbeltklikke batfilen for å starte i dette tilfellet opera. Legger du batfilen i start->alle programmer ->oppstart så starter batfilen ved oppstart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...