ondfisK Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det ingen mulighet for å øke hastigheten på cpu-vifte ? jeg har en AMD Athlon XP3000+ prosessor som ligger på ca 54 grader konstant.. å fra 59-64 etter spilling.. CPU-Vifta kjører på 2300Rpm omtrent hele tida.. At det skal gå ann å overklokke eller slikt når cpu-vifta holder seg på 2300 rpm funker jo bare ikke.. ?! Ville vært meget fint med no seriøse svar.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) jeg har en AMD Athlon XP3000+ prosessor som ligger på ca 54 grader konstant.. å fra 59-64 etter spilling.. 60°C uklokkket er jo mye da. Er du sikker på at den er montert riktig?? Kjølepasta og slikt?? Er ikke værre enn at du kan kjøpe ny vifte. Endret 11. februar 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det finnes regulatorer (trinnløse eller med 3 trinn) der du kan stille hvor mye strøm vifta skal få. Jeg måtte selv installere en på min Glacialtech som gikk på ca 2000rpm (CPU på ca 54C). Når vifta kom opp i ca 4000rpm datt cpu'en ned på 42C. Noe mer bråker det jo, men hva gjør man ikke for å kunne overklokke? Thermaltake har godt utvalg i slike ting. Enhver databutikk burde ha det du ønsker. Men det kan godt være at det vil koste det samme å bare kjøpe en ny CPU-vifte med regulator. Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Det finnes regulatorer (trinnløse eller med 3 trinn) der du kan stille hvor mye strøm vifta skal få. Jeg måtte selv installere en på min Glacialtech som gikk på ca 2000rpm (CPU på ca 54C). Når vifta kom opp i ca 4000rpm datt cpu'en ned på 42C. Noe mer bråker det jo, men hva gjør man ikke for å kunne overklokke? Thermaltake har godt utvalg i slike ting. Enhver databutikk burde ha det du ønsker. Men det kan godt være at det vil koste det samme å bare kjøpe en ny CPU-vifte med regulator. Er Glacialtech vifte jeg har.. den skal liksom være til XP3200+.. å at max hastigheten ellerno på vifta er 6000 rpm.. forstår ikke hvorfor den ikke automatisk mekker seg bedre rpm når vifta ligger på f.eks 60° grader.. :\ riktig.. hva gjør man ikke for å overklokke.. men.. uansett hva.. så _må_ jeg kjøpe et eller annet.. det nytter altså ikke bruke no program av noe slag hvor jeg kan stille opp hastigheten ? hadde vært så forbanna kosli om jeg hadde sleppi å kjøpt noe Endret 11. februar 2004 av ondfisK Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) tror ikke din kjøler er så veldig bra.. hvorfor ikke bruke ca 300,- til en bra kjøler.. http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=892 den drar mye luft med seg,og kan justeres(viftestyring) fra ca 2000rpm.-5500rpm selv bruker jeg boxed kjøler til min xp 3000(3200rpm)og har ca 40-45 grader.. Endret 11. februar 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ser ikke hvilket hovedkort du har, men har du ASUS A7N8X Deluxe e.l, kan du koble CPU vifta til PWR1 connectoren. Da vil hastigheten på CPU-vifta automatisk stille seg etter hvor varm den er (Se power options i bios for mer detaljert beskrivelse). Aner ikke om dette går på ditt system, men verdt å sjekke. Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Ser ikke hvilket hovedkort du har, men har du ASUS A7N8X Deluxe e.l, kan du koble CPU vifta til PWR1 connectoren. Da vil hastigheten på CPU-vifta automatisk stille seg etter hvor varm den er (Se power options i bios for mer detaljert beskrivelse). Aner ikke om dette går på ditt system, men verdt å sjekke. Jeg har et Abit KV7 HK.. jeg hadde en kamerat her istad som har et Abit NF7 HK.. han har også en CPU-vifte til 3200+ men han sin lå på 45 grader ca ennda jeg klokka opp cpu`n hans til 2.2 Ghz :\ men takk uansett.. Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Nå har jeg lest litt i instruksjonsboka til hovedkortet mitt.. det er forskjellige steder man kan feste vifter til.. men om det hjelper å feste den til f.eks SYSFAN eller AUXFAN vet jeg ikke.. er litt usikker på om det er no forskjell ? eller om det er teit av meg å prøve.. gidder ikke feste den på der om det går rett i dass.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Nå har jeg lest litt i instruksjonsboka til hovedkortet mitt.. det er forskjellige steder man kan feste vifter til.. men om det hjelper å feste den til f.eks SYSFAN eller AUXFAN vet jeg ikke.. er litt usikker på om det er no forskjell ? eller om det er teit av meg å prøve.. gidder ikke feste den på der om det går rett i dass.. Hjelper ikke å flytte vifte kontakten. Vifta er satt til å gå på ei spesiell hastighet. Man kan justere strømmen for å få den til å gå saktere, men ikke fortere. Du må enten kjøpe ei ny vifte og sette på kjøleribba du har, eller kjøpe hele sulamitten med ribbe/vifte osv (Det blir litt dyrere). I allefall så er volcano 12+ en veldig god kjøler Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Nå har jeg lest litt i instruksjonsboka til hovedkortet mitt.. det er forskjellige steder man kan feste vifter til.. men om det hjelper å feste den til f.eks SYSFAN eller AUXFAN vet jeg ikke.. er litt usikker på om det er no forskjell ? eller om det er teit av meg å prøve.. gidder ikke feste den på der om det går rett i dass.. Hjelper ikke å flytte vifte kontakten. Vifta er satt til å gå på ei spesiell hastighet. Man kan justere strømmen for å få den til å gå saktere, men ikke fortere. Du må enten kjøpe ei ny vifte og sette på kjøleribba du har, eller kjøpe hele sulamitten med ribbe/vifte osv (Det blir litt dyrere). I allefall så er volcano 12+ en veldig god kjøler Ok.. Nytter vist ikke uten å bruke no flis.. takk uansett piipLe ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå