F-r-e-d-r-i-k Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Jeg kjøpte netopp nytt grafikkort til min nr.2 pc. En Dell med i alt to vifter. CPU-vifta henter luft rett fra utsiden, blåser det over kjøleribba til CPU og deretter suger PSU vifta det rett ut igjen. Dette betyr at mitt nye FX5200 blir übervarmt under spilling. Mye grunnet den passive kjølingen som er den minste fislete aluminiumsribba jeg har sett. Jeg har ikke turt å overklokke grunnet den høye tempen (vet ikke hvor høy men bare ved å kjenne på ribba er jeg sikker på det er minst 70 grader der etter litt spilling). Jeg lurer nå på om jeg får pressa noe særlig ut av kortet hvis jeg setter på Vantec Iceberq GPU-kjøler og legger litt Artic Silver 5 i mellom? Specs: P41700MHz (uklokket) 512mb ram Abit Siluro Geforce FX5200 DT 128MB Helt til slutt: Kan jeg for eksempel flashe dette kortet til 5200 ultra/XT eller til og med 5600 (litt dristig)? Takker for ALLE svar Post gjerne hvor langt dere har klokket deres FX5200 kort. Endret 11. februar 2004 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
TDK Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Trokke det er verdt og prøve og flashe det kortet.... Sleng heller rompa i taket og smell til med 1600 kr for et 9600xt kort Det er verdt pengene... Nvidia 5200 og ATI 9200 er IKKE kort til spilling... Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Problemet er at jeg alleredet HAR kortet, og jeg kan spille med det uten problemer. Siden det tok så lang tid å få svar har jeg alleredet kjøpt delene. Siden det er så lite fx5200 info her på forumet, kanskje jeg legger ut en mini-worklog eller noe, slik at andre fx5200 brukere kan få noen tips og erfaringer. Skal klokke så langt jeg kan og forhåpentligvis flashe. TDK: Dessuten spurte jeg ikke om det var verdt å flashe kortet, bare om det gikk ann! 9800pro koster 2100,-kr, og det er et enda bedre kjøp Endret 12. februar 2004 av F-r-e-d-r-i-k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå