Gå til innhold

Sony Cyber-shot DSC-P52 vs DSC-P72

Anbefalte innlegg

Elkjøp har Sony DSC-P52 på tilbud til 1990,- for tiden.

Noen som vet hva som er forskjell på dette kameraet og DSC-P72 - bortsett fra zoomen? (hhv. 2 og 3 x dig. zoom).

Hva er forresten forskjellen mellom digital zoom og "vanlig" zoom? (Jeg er temmelig grønn her...) :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror forskjellen er liten, eneste er vel at p52 blir litt større siden linsa er ute hele tiden såvidt jeg har fått med meg, mens på p72 som jeg har selv så trekkes linsa inn når du slår av kameraet. optisk zoom blir på en måte som å se i en kikkert,digital zoom blir mer som å zoome inn på et bilde du allerede har, noe som gir dårligere kvalitet grunnet mindre oppløsning. om du har et bilde på 1.92 mp (1600x1200) og zoomer inn med digital zoom med 2x blir bildet bare 800x600. med optisk zoom blir bildet fremdeles 1600x1200 når du zoomer inn 2x. optisk zoom gir mye bedre bildekvalitet enn digital.vet jeg er litt dårlig til å foklare, men får håpe du skjønner hva jeg mener :yes:

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Forklaringen din er helt grei den - til og med jeg forsto det der!

Nå hadde jeg allerede vært og kjøpt kameraet før jeg leste svaret ditt - dessverre, må jeg nesten si. Fikk et lite sjokk da jeg pakket ut og oppdaget at linsen er "utenpå" kameraet. Dette gjør at kameraet virker stort og klumpete - ikke akkurat noe "lommekamera", nei.

Sitter akkurat nå og vurderer å levere det tilbake og heller kjøpe 72-modellen et annet sted. Tipper jeg kommer til å irritere meg over denne linsen i all framtid... På den annen side så kan det jo være en tilvenningssak... (Klør i fingrene etter å komme igang her!!)

Er P72 forresten like "plæstik" som "mitt" kamera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...