Tfosheim Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vifteløs VIA Eden på 1 GHz VIA "oppgraderer" nå sine Eden-prosessorer. De nye prosessorene opererer på opp til 1 GHz, trenger ingen vifte og har et effekttap på bare 7 watt. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hadde vært kjekt å ha en slik til mitt fremtidige hjemmekinorom, men tror heller jeg velger en celly og klokker ned for å kjøre uten vifte.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg tror også at celly er et bedre alternativ til det formålet, men på ITX-platformen er også hovedkortet veldig lite = generelt fysisk lite system Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Når jeg drar på mini-itx.com får jeg veldig lyst til å bygge meg en liten box Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Snart blir det en Freevo box hjemme, skal bli så herrlig med et slikt nett lite system. Kombinert med Lirc blir det enda herrligere, styrer herrligheten med en fjernkontroll bare Blir vel etter jeg har betalt den hersens veiavgiften på 3000 kroner Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Den må skaffes... Gleder meg til den kommer til norge. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Kan kjøpes på Mini ITX. De shipper worldwide Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hva mener dere med "effekttap på 7 watt"? Mye greiere å skrive hvor mye watt hele cpu'en faktisk bruker, da alt går over til varme uansett. Disse cpu'ene kunne vært perfekt til å lage en komplett lydløs HTPC. Ingen vifter på skjermkort, cpu eller psu. Minnebrikke i stedet for harddisk.. Eneste "problemet" er at klokkefrekvensen på disse cpu'ene er alt for dårlig til å kunne dekomprimere HDTV materiale, slik at de med all sannsynlighet ikke ville passet inn i en HTPC.. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 *venter på at visse personer får noia pga drm-setningen* Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 *venter på at visse personer får noia pga drm-setningen* Filmen Minority Report virker bare mer og mer sannsynlig.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 De her hadde passt perfekt i Iwill-tingen dere testet forrige uke Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 7 W effekttap? Lukter /me mobiltelefoner/PDAer med slike CPUer snart? Lenke til kommentar
ojb Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ville ikke denne vært perfekt i bærbare pcer? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 De er vel for svake for det kanskje? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 De er vel for svake for det kanskje? Tror de er i det svakeste laget ja. Kommer det en test her på hw.no i fremtiden? Lenke til kommentar
rlz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har tenkt litt nå og vurderer å bygge meg en liten printserver med win98lite osv. Får se hva det blir til Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har tenkt litt nå og vurderer å bygge meg en liten printserver med win98lite osv. Får se hva det blir til Server med Windows 98! Høres ikke bra ut... Uansett, denne VIA prosessoren må da være genial i en multimedia maskin eller som router. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Jeg vil heller ha en Pentium M på et MiniITX kort. Det hadde vært det ultimate for multimediamaskin til stua. Håper den blir tilgjengelig i Norge: http://technology-computer.press-world.com/v/58906.html edit: Direkte link til produsent: http://www.commell.com.tw/ Endret 11. februar 2004 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Hva mener dere med "effekttap på 7 watt"? Mye greiere å skrive hvor mye watt hele cpu'en faktisk bruker, da alt går over til varme uansett. Jeg skulle gjerne ha sett benchmarks på den sammenlignet med Pentium-M (LV) på 1,0GHz (9W) og med Athlon64-M 800MHz (13W). Tipper Eden ville blitt grisebanket av begge. Ja selv en underklokket Athlon XP2500+ til 1,0GHz@1,1v (Ca 16W) regner jeg med knuser Epia'en rimelig lett. Edit: Ser Roadrunner7 kom meg så vidt i forrkjøpet med Pentium-M ide'en. Endret 11. februar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
HEE Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 sikkert fin den men yter den noe serlig ? mente den fikk slakt av en test en gang... jeg hadde kjøpt en celly eller duron prøv og gjøre de så stille som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå