Gå til innhold

noen case-painting spørsmål

Anbefalte innlegg

hei, jeg har tenkt å spraye kabinettet mitt og har lest en del guider om dette. jeg har skjønt det meste, men har et bare ubesvarte spørsmål som jeg håper noen her kan svare på.

1. Er det klarlakken som skal poleres til en glans?

2. MÅ jeg slipe kabinettet ned til metallet for å få et bra resultat?

3. Hva er Autosol, og hvor kan jeg få tak i det eller lignende?

4. kan man få høy-glans resultat på treverk hvis man pusser, primer, osv osv?

Hilsen

Diablito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

autosol er poleringsmiddel for krom (selges på esso m/andre)

har du sett ett flygel? de er bygget av treverk. ett pent behandlet ett kan du speile deg i (skikkelig herk for lysfolk, men men :p )

og lakken blir aldri bedre eller glattere enn underlaget, så puss det glatt, evt sparkle og puss.

Lenke til kommentar

Du kan nok bruke autosol, men det er mye lurere å handle en boks med rubbing. Det noen bruker som "høyglanstriks" hvis man må bruke sprayboks å lakke med (det blir aldri helt bra..) er at de våtsliper med meget fint papir, og så høyglanspolerer med rubbing. Det blir faktisk bedre enn å avslutte siste laget med klarlakk fra sprayboks.

Lenke til kommentar
2. MÅ jeg slipe kabinettet ned til metallet for å få et bra resultat?

Dersom du ikke gjør noe vil du få et "appelsinhud" resultat. Du trenger ikke å fjerne all lakk som er der. Det viktige er at det er glatt! Pøs på med vann og bruk våtslipepapir så er det ikke mange minutter det arbeidet tar.

Jeg brukte det våte slipepariet nå nettop. det ga et knall ressultat :thumbs: har også sprayen klar nå. kansje jeg poster bilder av den ferdige case paintingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...