pgdx Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det første jeg gjør er å sette disse variablene: $CD = $_POST['CD']; $EP = $_POST['EP']; $chain = $_POST['chain']; deretter skriver jeg if (!isset($CD) && ($EP) && ($chain)) { do this } men det fungerer ikke... Er det ikke mulig å sette && mellom tre objekter som det? Noen idé om hva jeg kan gjøre? Skal sørge for at minst én checkbox er satt. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Sleit med dette sjøl. Hmm.... Det den setningen din sier er at hvis en av de ikke er satt så gjør dette... altså kandu sette 3 stk men den vil like vel gå til do this ta bort ! så blir det vel riktig? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Ja, men nå har jeg do this som exit ("Du må bestille noe"); elns Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvis du vil sjekke flere variabler som dette, og kravet er at alle er satt, så kan du f.eks. bruke: if(isset($variable) and isset($variable2) and isset($variable3)) Legg merke til at ofte når du bruker skjemaer er det bedre å bruke empty(), for et tomt skjemafelt kan få en verdi (tom verdi) selv om feltet er tomt. if(!empty($variable)) Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) if (($var1 == 1) && ($var2 != 1) && ($var3 < 1)) { } // seff noe ala.. Endret 11. februar 2004 av (jonas) Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 if ((($var1 && $var2 && $var3))) {} Det jeg tror det er. Det er ikke alltid like heldig å bruke if($var) - for hvis teksten i variabelen er false eller 0 blir det feil å bruke if($var). Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 if(isset($variable) and isset($variable2) and isset($variable3)) Takk! Det stemte... Ang empty, så er jo det checkboxer her, og de gir jo bare true eller false... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ikke helt, checkbox'er inneholder defalut verdien "on" - og den kan settes til din egen verdi (value="DinEgenVerdi") Så i forhold til true/false stemmer det nok ikke helt I forhold til isset og empty så holder det å bruke isset på checkboxer. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Ikke helt, checkbox'er inneholder defalut verdien "on" - og den kan settes til din egen verdi (value="DinEgenVerdi") Aahhh... Det er sånn det fungerer, selvsagt! Takk for informasjonen... Så enten sendes ingenting, eller "on" eller, hvis du har satt value, sendes den? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 *bare å prøve* men ja. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Mener da at: if (isset($var && $var2 && $var3)) { gjør saker og ting } skal funke. Istedenfor å skrive 3 isset funksjoner. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 se på manualen: http://www.php.net/manual/en/function.isset.php .. og bytt ut "&&" med "," && evaluerer variablene til true eller false før de sjekkes av isset, noe du ikke vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå