Bing Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har ventet en stund på de nye Ixus-kameraene, men vurderer å kjøpe Sony istedenfor. Det er snart gått et år siden Ixus 400 kom, og jeg hadde håpet på at iallefall en eller flere av disse forbedringene skulle komme: Skjerm (større / Oled / Vribar / flere punkter) Video (VGA- med mer enn 16 bilder i sek. / ikke begrensning i opptakstid utover minnekort / Fokusering) Blitz (større avstand til objektiv, for å unngå røde øyne) (Kan ingen produsenter av små kamera ordne med en oppvippbar blitz? - er det virkelig så vanskelig?) (ja røde øyne kan redigeres, men det finnes bedre/morsommere ting å bruke tiden på) Hva har de klart? - Så langt jeg kan se er ixusene blitt raskere (joda det er bra) Dessuten har 500 fått 5 mp. (noe som vel de færreste etterspør) Hadde ærlig talt forventet mer. Hilsen fra skuffet Bing Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Tror det har mye med plasshensyn og design å gjøre. Vridbare skjermer og oppvippbar blitz kan nok ikke lages uten at dette går på bekostning av design og størrelse. Enig i at bedre skjerm og bedre filmopptak burde være mulig da... Lenke til kommentar
2ggy Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ixus serien er en serie kompakte kameraer... derfor er størrelsen det viktigste for Canon (og de aller fleste bruker'ne). 5 MegaPixel er ikke etterspørt fordi det har vært/er for "dyrt" for oss amatører, men så lenge det digitale bildet er "dårligere" enn 35mm film, vil produsentene prioritere dette... og etter min mening med rette. Personlig liker jeg ett kamera med kvalitet fremfor masse finesser. Du har helt rett i at en bedre skjerm og blitz ville vært å foretrekke, men "alt" dette får du i Canon's PowerShot S-serie eller G-serie. mao burde du se etter ett av disse kameraene istedet... Og angående video... da kjøper man seg ett videokamera... Det vil ta lang tid før kameraer er multifunksjonable med god kvalitet. Idag er det enten eller... 2ggy Lenke til kommentar
Bing Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Uansett synd. Skjermen kan uansett forbedres på flere områder. Blitz/røde øyne er min "killer app" for mini-kamera. God videofunksjon ville være verdt 500 - 1000 kr ekstra. Har lenge ønsket Ixus-kamera, men nå gidder jeg ikke vente lenger på at Canon skal få orden på Skjerm, Video og Blitz. Kan hende jeg er for storforlangende når jeg krever mer enn bare gode bilder. Bing. Lenke til kommentar
Bing Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Og angående video... da kjøper man seg ett videokamera...Det vil ta lang tid før kameraer er multifunksjonable med god kvalitet. Hei 2ggy. Det med kvalitet er jeg enig i. Derfor har jeg ventet i spenning på de nye ixus-kameraene. Når det gjelder video-funksjon, så har jeg forsåvidt et videokamera. Det er bra når jeg tar det med meg. Nå er min filosofi at man tar de beste bildene / filmsnuttene med det kameraet man har med seg, og ikke det man lar være igjen hjemme. (og derfor vil ixus være perfekt om det kom med brukbar videofunksjon.) Ser egentlig at jeg ønsker dette kameraet i ixus-utførelse. Bing. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har ikke de nye ixus-kameraene fått VGA-oppløsning på video da? Lenke til kommentar
Crack Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Canon har da massevis med kameraer som er slik som du vil ha det, men det går da selvsagt meget på bekostning av pris og størrelse: EOS 300D f.eks, da har du kamera som du vil ha det! Videofunksjon? Når du kjøper et FOTO-kamera, så får du et foto-kamera, man bør ikke forvente å få noe skikkelig bra videoopptak på et kompakt FOTO-kamera som er laget for å fotografere, og vere lite og hendig. Skal du ta opp film, så må man kjøpe et FILM-kamera. Slik er det. Det er enten eller, man kan ikke få i pose og sekk. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Enig i at de nye Ixusene var en "kjedelig" oppgradering. Canon ser kanskje ikke noen grunn til å forandre på et vinner-konsept. Større skjerm ville helt klart gjort seg. Lenke til kommentar
Celia Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 ixus er ixus, om de forandrer så mye blir det ikke ixus lenger men en annen modell. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Enig i at de nye Ixusene var en "kjedelig" oppgradering. Canon ser kanskje ikke noen grunn til å forandre på et vinner-konsept. Er helt klart ett vinner konsept ja. Vi selger mange ganger flere IXUS kamera enn andre kamera i butikken der jeg jobber. Og det er ikke fordi vi "pusher" Canon kamera, det er fordi kundene ofte vet akkurat hva de skal ha når de kommer innom for å kjøpe, eller fordi de faller for Ixus'en under demonstrasjon av den. Så å fortsatt pumpe dette markedet en stund, er ikke annet enn ett glupt trekk økonomisk sett. Større skjerm ville helt klart gjort seg. Nja, men det kunne gått på bekostning av størrelsen. Ok, nå har Casio Z3/4 stor skjerm, men på disse kameraene ser man jo også en klar ulempe med stor skjerm... den er uklar og grøtete. Så skal man ha stor skjerm, må man øke oppløsningen på den, og da blir det nok mye dyrere enn forrige modeller. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ja det er trist at de nye ixusene ikke har større brikke enn 400ern. (større fysisk størrelse på CCDen) jeg har begynt å innse at dette med størrelse på CCDen er like alfa omega som det er på videokamera. Jeg tror ikke det vil være synlig forskjell på 500 og 400... I fall du kan se litt bedre detaljoppløsning på 500, tror jeg også du vil se mere støy. Men likevel: kameraet blir nok bra i forhold til konkurransen... Man burde ikke forandre på et vinnerkonsept. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå