Sveni Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Skal bygge min første PC, og er usikker på oppsettet. Håper på deres hjelp før jeg ev. bestiller. Hvordan ser dette ut??? AMD Athlon XP2600+ Boxed Abit NF7-S V2.0 Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB Chieftec Dragon Medium Tower m/dør sort TwinMos PC3200 512MB m/Winbond Seagate Barracuda 40GB systemdisk Seagate Barracuda 120GB S-ATA Nec DVD-brenner 1300A Bulk Sony Floppy Logitech OEM Cordless Desktop Optical Thermaltake Volcano 9 CoolMod vifte Skjerm kjøper jeg etter testen! Skal benyttes til enkel videoredigering (helt amatør), noe Photoshop, samt surfing og noe Office. Noe som ikke passer sammen, eller bør byttes ut på dette??? Hadde tenkt å holde meg i underkant av 8500,-. Handler gjennom komplett.no Takk for hjelpen...... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 ser bra ut i mine øyne Lenke til kommentar
Murty Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Helt greit det her.. Du kan kanskje gå ned til 2500+ og overklokke den til 3000+.. men de nye barton prossesorene er vel låst de? velvel.. hvis du en gang skal bli mer seriøs i videoredigeringen din så er det ikke noen ulempe med dobbelt så mye ram. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei Sveni, det er nesten likt oppsett som det jeg har og jeg driver også med litt amatør videoredigering, men en ting jeg har lært er at Videoredigering er tidkrevende og plass krevende, så to ting du aldri får nok av er hardisk plass og minne. Vil anbefale deg å kjøpe en 512 mb brikke til + et firewire kort, selv en liten video snutt krever ganske mye av maskinen når du holder på. Men ellers så virker oppsettet ditt helt kurrant Mvh Ole Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ser fint ut for meg bortsett fra en ting: Disk! Jeg driver selv iblant med videoredigering, og har ofte opplevet at disken ikke holder helt følge ved capture fra videokamera. Resultat er at capturen blir ødelagt (mangler sekvenser, dobbel hastighet og mye rart), og det er kjedelig etter at man har ventet en time for å overføre en film f.eks. Dette har iallefall vært tilfelle med alle IDE/ATA disker jeg har forsøkt dette med. Antakelig vil S-ATA disken du har satt opp holde, men for å være på den helt sikre siden vil jeg be deg vurdere om du kan bytte ut den 40GB systemdisken med en Raptor 36GB S-ATA disk. Den er rask som bare fy og gjør også at windows'en din blir mye raskere! Jeg har selv 512MB minne i maskinen, og det holder såvidt til hobbybruk, men det er riktig som det sies her at 1024 egentlig er anbefalt! Men som alltid er det lommeboka som bestemmer da *sigh* men jeg ville gått for en Raptor iallefall. Hvi du lurer på det så bråker den heller ikke mer enn en 'vanlig' disk. timtowtdi Lenke til kommentar
Sveni Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Takker for fine innlegg. Raptor disk er under vurdering (selv om den går litt over budsjett) og dobbel RAM er ønskelig - men da som oppgradering seinere! Venter nå bare spent på skjerm-testen til Dahle før alt går i bestilling! Gleder meg. Bra Forum! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå