Tor Rasmussen Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 I en annen tråd kom vi fram til at Norton Ghost kunne være ideell tilå klone dagens lille hd over på en ny hd. Det viser seg imidlertid at så lenge jeg har min nye 160GB S-ATA disk koblet til maskinen så klarer ikke Ghost å starte i pcdos. I Win XP bilr hd-en sett fint, og jeg har brukt partition magic 8 til å formatere og klargjøre den store disken. Alt fungerer i Norton Ghost 2003 helt til det skal restarte seg i dos. Da laster ghost inn men står bare med et timeglass i uendelig tid. Har prøvd både med S-ATA-en som Fat og NTFS, men uten forskjell. Klarer heller ikke å starte Ghost via Ghost Bootdisk så lenge den nye disken er koblet til. Noen forslag ? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vell, forst kan du staa paa den ene foten, hoppe lett opp og ned. Saa staar du paa den andre foten mens du gjeiper mot hardisken, noen ekstreme armbevegelser fungerer bedre ogsaa... Saa tar du paa deg hula skjortet, og kliner rumpa inttil skjermen og timeglasset... Timeglasset vil naa vaere (hvis hetero) saa kvalm, at den vil forsvinne, muligens med en bluescreen), (hvis homefil) saa glad at den gjor som du sier Vell... har ikke snoring.... Prov aa god snakk med den, og gi den ris om den fortsatt ikek funker... Hvor mye kostet ghost? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Det står ingenting om dette i manualen, men er vel kanskje verdt et forsøk. Bør jeg ha en paraply tilgjengelig eller er det tilstrekkelig med gummistøvler ? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Kanskje dette hjelper? http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/15922/ Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Kanskje dette hjelper?http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/15922/ Tusen hjertelig takk. Den linken var løsningen. Ved å fjerne "Enhanced mode" i BIOS på S-ATA disken så ble den DOS-kompatibel og Ghost klarte å starte. Nå er alt klonet og i orden. Nok en gang takk. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Vell, forst kan du staa paa den ene foten, hoppe lett opp og ned.Saa staar du paa den andre foten mens du gjeiper mot hardisken, noen ekstreme armbevegelser fungerer bedre ogsaa... Saa tar du paa deg hula skjortet, og kliner rumpa inttil skjermen og timeglasset... Timeglasset vil naa vaere (hvis hetero) saa kvalm, at den vil forsvinne, muligens med en bluescreen), (hvis homefil) saa glad at den gjor som du sier Vell... har ikke snoring.... Prov aa god snakk med den, og gi den ris om den fortsatt ikek funker... Hvor mye kostet ghost? Hvordan er det i barnehagen? Er det forsatt like gøy å sitte i sandkassen å leke? Dust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå