Jegeren Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei, Jeg har installer eMagic PCI to PCMCIA adapter PCI kortleser for PC-Card og Cardbus som jeg bruker til Orinoco radiokort (bredbånd forbindelse - les mer) Jeg kjører XP pro og har et Asus A7N8X Deluxe hovedkort. Problemet er at både PCMCIA adapter og radiokortet bruker samme irq, og det oppstår en konflikt (feilkode 12). Har deaktivert com 1 og 2 uten at det hjelper. Har også vært inne i BIOS og valgt "manuell instilling av irq" Ser ikke at det er mulighet til å stille irq manuellt i XP, stemmer det? Forslag til løsninger? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Flytt rundt på PCI-kortene. Sett et kort i den nederste PCI-sloten og la det andre stå. Lenke til kommentar
Jegeren Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Flytt rundt på PCI-kortene. Sett et kort i den nederste PCI-sloten og la det andre stå. Orinoco radiokortet står jo inne i PCMCIA adapteret, så de kan ikke flyttes. Har allerede forsøkt å flytte på PCMCIA adapteret. Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Finnes det driver-oppdateringer som løser problemet? Du er helt sikker ikke alene om dette problemet, sjekk produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Jegeren Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Har prøvd med ny driver uten at det hjalp Har også prøvd å dette sette strømforsyningen til "standard PC" under Enhetsbehandlingen. Da kan jeg kan stille IRQ manuellt. Men jeg får ikke mulighet til å stille I/U-område manuellt, umulig å vite hva som er ledig??? Jeg har prøvd å skrive inn et I/U-område fra en com-port som jeg deaktiverte, men den mener XP er ugyldig Har også vært i BIOS og fjernet Com 2 slik at det skulle bli en ledig IRQ, men det virker som om maskinen rett og slett ikke klarer/vil tildele egen IRQ til dette radiokortet. Blir vel forvirra av at det står i et adapter ;-) Trenger fortsatt gode råd :-) Lenke til kommentar
Jegeren Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Problemet ble løst ved å disable APIC i BIOS... Stig Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Takk! Da lærte jeg noe jeg og! Lenke til kommentar
Jegeren Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Meget bra at jeg kunne lære bort noe her på forumet, for første gang Lenke til kommentar
HellSpawn Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Er det mulig at dette kan være relatert til problemer med å få et A7N8X-bord til å spille på lag med en ekstern IDE RAID-kontroller? Dvs. i tillegg til at en S-ATA disk brukes som primær oppstartsenhet? Har noen erfaringer med dette bordet og en slik kontroller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå