Jonas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 tipper med 100% sikkerhet at noen her som er på forumet eller noen som har lest tråden greier og jøre skade/hacke seg inn på disse 2 serverene men det spørs om dei/han/hun vil gjøre det. Hvis det sånn sa kan han si hvordan han kan gjøre det så prosjektet til skolen kommer en vei. Målet var vel å finne ut hvordan de hacker seg inn, right? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Se her da dere hackere.Denne fila er qlue! fant denne... nermer jeg meg da? Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Se her da dere hackere.Denne fila er qlue! fant denne... nermer jeg meg da? jeg trenger hjelp.... noen tips om hva jeg kan gjøre vidre? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 Nei da nermer du deg desverre ikke. Det er bare en public fil på ftpen Men bare å stå på videre. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 jobber med det Lenke til kommentar
above Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 haha tidig, dette høres jo artig ut for de som kan hacke da Finnes det på noen som helst måte guide for hvordan man hacker, hvilke programmer man må bruke, hvordan det gjøres fra A-Å``??? Kan noen sende det på PM til meg?? Hadde vært velldig takknemmlig for den som hadde giddet å gjøre det Takker for svar på forhånd Mvh Ostebu Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 haha tidig, dette høres jo artig ut for de som kan hacke da Finnes det på noen som helst måte guide for hvordan man hacker, hvilke programmer man må bruke, hvordan det gjøres fra A-Å``??? Kan noen sende det på PM til meg?? Hadde vært velldig takknemmlig for den som hadde giddet å gjøre det Takker for svar på forhånd Mvh Ostebu isåfall venligst send til meg å, totalt nybegynner Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 tvilsomt. Maualen er bare vanlig html i en subdir til www root. Lite hackervennlig der Var listet som en exploit i GFI LANguard, men hva vet vel jeg? Hadde de noen beskrivelse der da? Mener å huske at den er betegnet som exploit fordi den oppgir informasjon om systemet, ikke fordi det er et faktisk sikkerhetshull Den ligger listet i kategorien "CGI-abuses". I tillegg gir den en alert om "Trivial FTP service running". Noe jeg tror kan brukes til å ta over boksen er port 749: Kerberos Administration. Har ikke peiling på hva det er, men det høres ut som noe remote admin.-greier. Lenke til kommentar
above Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 haha tidig, dette høres jo artig ut for de som kan hacke da Finnes det på noen som helst måte guide for hvordan man hacker, hvilke programmer man må bruke, hvordan det gjøres fra A-Å``??? Kan noen sende det på PM til meg?? Hadde vært velldig takknemmlig for den som hadde giddet å gjøre det Takker for svar på forhånd Mvh Ostebu Ingen som kan gjøre meg denne tjenesten?? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er ikke mulig å bare si: Gjør dette: ...og slik hacker du. Les bøker, sjekk ut forskjellige sider på internett, lær deg et programmeringsspråk, så er du godt på vei. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Kerberos? Har ikke det noe med WinNT logon å gjøre da? (også 2k/XP da disse er basert på winNT) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 haha tidig, dette høres jo artig ut for de som kan hacke da Finnes det på noen som helst måte guide for hvordan man hacker, hvilke programmer man må bruke, hvordan det gjøres fra A-Å``??? Kan noen sende det på PM til meg?? Hadde vært velldig takknemmlig for den som hadde giddet å gjøre det Takker for svar på forhånd Mvh Ostebu Hacking er vel egentlig streng tatt ulovlig, og der er ikke bare å "lære" bort. For å kunne bryte seg inn på en server kreves stor kunnskap om diverse applikasjoer og oppførselen deres på systemene. Det er også greit å kunne et par programmeringsspråk. (feks. c++ og perl, som er ganske forskjellige). Slike ting lærer man seg ikke kun for å "hacke" noen, men fordi det kan brukes til stort sett alt relatert til data, og (dessverre?) også til å ødelegge for andre. Men som i dette eksempelet kan man få vist hva man kan og prøvd seg på noe som ellers er ulovlig og helt usmakelig (mener jeg). Så, om du vil lære hacking er det bare å sette seg inn i serversystemer, operativsystemer og diverse programmeringsspråk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Det er vel også en fordel å sette seg inn i hvordan TCP fungerer. Lenke til kommentar
above Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Takker for svar, men hvilke bøker, internett sider (søke ord/forslag??) kan jeg gå inn på. Hvilke programmer kan jeg bruke osv. Hva er det absolutte jeg må sette meg inn i for å kunne hacke? Takker for svar igjen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Portliste over linux-boksen: 21: FTP => File Transfer Protocol 22: SSH => Remote Login Protocol 25: SMTP => Simple Mail Transfer Protocol 39: RLP => Resource Location Protocol 43: Whois 67: Bootps => Bootstrap Protocol Server 68: Bootpc => Bootstrap Protocol Client 80: HTTP (Apache/2.0.40) 88: Kerberos 5 123: NTP => Network Time Protocol 138: Netbios-DGM => Netbios Datagram Service 139: Netbios-ssn => Netbios Session Service 161: SNMP => Simple Network Management Protocol 389: LDAP => Light Directory Access Protocol 514: Syslog 520: Router => Router routed RIPv.1, RIPv.2 1433: ms-sql-s => Microsoft SQL Server 1512: wins => Microsoft Windows Internet Name Service Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Takker for svar, men hvilke bøker, internett sider (søke ord/forslag??) kan jeg gå inn på. Hvilke programmer kan jeg bruke osv. Hva er det absolutte jeg må sette meg inn i for å kunne hacke? Takker for svar igjen Det å lære seg feks. et programmeringsspråk ordentlig tar ikke en uke. Du vil måtte lese flere bøker om emnet og skaffe deg masse erfaring som ikke kan leses i bøker. Det du også kan gjøre er å sette opp servere win/linux og sjekke hvordan de fungerer til minste detalj. Er litt vanskelig å si hva du skal eventuelt søk etter, men finn et prog. språk du synes ser interresant ut og sett opp en server så er du ihvertfall litt på vei. Lenke til kommentar
above Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Takker for svar, men hvilke bøker, internett sider (søke ord/forslag??) kan jeg gå inn på. Hvilke programmer kan jeg bruke osv. Hva er det absolutte jeg må sette meg inn i for å kunne hacke? Takker for svar igjen Det å lære seg feks. et programmeringsspråk ordentlig tar ikke en uke. Du vil måtte lese flere bøker om emnet og skaffe deg masse erfaring som ikke kan leses i bøker. Det du også kan gjøre er å sette opp servere win/linux og sjekke hvordan de fungerer til minste detalj. Er litt vanskelig å si hva du skal eventuelt søk etter, men finn et prog. språk du synes ser interresant ut og sett opp en server så er du ihvertfall litt på vei. Takk, får bygge meg en server da og innstalere Windows 2003 server på den!?? Får gå i bokhandleren og se om jeg finner noen bøker.. Har du noen gode internettsider som jeg også kan lese på??? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 (endret) Du lærer deg ikke c++ eller andre språk bare for å hacke.. Tenkt deg om gutt! De som hacker har en del mere kunnskaper enn det du har og de starta ikke med 'vil noen lære meg å hacke?' Kan si med en gang at du ikke skal begyne med c++.. Begyn heller med noe lett som Visual Basic, som jeg begynte med. En god start kan være å gå til VB forumet og se litt på koder og hvordan hele greia bygger opp. Når du har holdt på en stund (1 år ca?) så kan du kansje gå over til noe litt mer "hardcore" språk. Hvis du er interesert i å lære VB så kan jeg sikkert komme med noe enkle oppgaver og øvelse Endret 15. februar 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Ville ha prøvd forskjellige linux-distroer også, siden windows/IIS ikke er så fryktelig mye brukt @ internett. Lenke til kommentar
above Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Du lærer deg ikke c++ eller andre språk bare for å hacke.. Tenkt deg om gutt! De som hacker har en del mere kunnskaper enn det du har og de starta ikke med 'vil noen lære meg å hacke?' Kan si med en gang at du ikke skal begyne med c++.. Begyn heller med noe lett som Visual Basic, som jeg begynte med. En god start kan være å gå til VB forumet og se litt på koder og hvordan hele greia bygger opp. Når du har holdt på en stund (1 år ca?) så kan du kansje gå over til noe litt mer "hardcore" språk. Hvis du er interesert i å lære VB så kan jeg sikkert komme med noe enkle oppgaver og øvelse Takk for godt svar igjen Kansje vi kan snakkes på msn i morgen? Hadde vært fint med noen oppgaver, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå