Gå til innhold

Skruer i stedet for pushpins?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt denne Thermaltake-kjøleren til skjermkortet mitt, men den kjøler elendig. To ganger har jeg tatt av kjøleren for å se om det har vært kontakt med GPU, og det har det IKKE vært. Det har kun vært tre-fire ørsmå merker av AS5 på kjøleren. Siste gangen brukte jeg barberblad og smurte på så lite pasta som det er mulig å bruke, samtidig som jeg gjorde det samme på selve kjøleren (tidligere hadde jeg kun goop på GPU).

Etter at jeg gjorde dette har jeg klart å tyne ut ytterligere 5 Mhz, men dette kan gjerne være tilfeldig for alt jeg vet. Jeg har en teori om at festemekanismen med de slappe fjærene kunne vært bedre. Derfor har jeg vurdert å erstatte de med skruer for å øke trykket mot GPU. Er det noen av dere som har forsøkt noe lignende?

Jeg har forresten et TI4600 og får maks 324 Mhz på GPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe problem å bruke skruer. Pass på at du bruker plastskiver under skruehodet på motsatt side av kjøler siden. Ikke skru til så hardt at kortet bender.

Du må også sørge for at GPU er plan før du monterer kjøleren. Hvis ikke får du dårlig kontakt.

Lykke til ....... Endret av flashcrw
Lenke til kommentar
Jeg skrudde kjøleren godt fast og gikk rett på 330 Mhz. Det gikk ikke.

Efter att ha gett din goop (AS5) rekommenderade 100 driftstimmar att sätta sej?

Räkna inte med bra kylning direkt, utan kör någon vecka normalt innan du bryr dej om temperatur och överklockning. Sedan får du nog ett bättre värde ska du se.

/Olle

Lenke til kommentar
Har du bra kjøling på minnet?

Jeg bruker de kjøleribbene som fulgte med kjøleren (link). Jeg er relativt fornøyd med frekvensen jeg oppnår på minnet, det er GPU som plager meg.

Olle; Testene er foretatt med fersk goop. Jeg vet for så vidt at AS5 har en "innkjøringsperiode" på 200 timer, men ettersom at jeg oppnådde 324 Mhz da kjøleren hadde elendig kontakt med GPU, så burde jeg oppnå et høyere resultat når jeg skrudde kjøleren fast. Etter jobb i dag skal jeg stikke innom Jernia og kjøpe noe slipepapir. Jeg mistenker at kjøleren ikke er helt som den skal. Kanskje jeg også pusser litt på CPU.

Lenke til kommentar

Da har jeg pusset og pusset. Det viste seg at kjøleren var ca like flat som en hinderløype, men det var likevel ikke der problemet lå. GPUen er nemlig veldig konkav. Jeg pusset ned hjørnene og sidene på GPU og brukte overdrevet mye AS5. Nå får jeg gjennomført 3dmark01 med 330 Mhz på core, så jeg gidder ikke styre mer med dette møkkakortet. Jeg har forresten gått tilbake til pushpins.

Om noen dager skal jeg prøve å slå pers'n min på 16.400 i 3dmark01.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...