Jan-E. Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har en tuner, klargjort for harddisk, hvor jeg har "kastet" inn en gammel 2GB disk midlertidig(får tatt opp en time). Hvilken HD skal jeg kjøpe, tenker på støy, og hvor viktig er det med omdr. og cache? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Western digital er gode disker. De utvilker ikke så mye varme, og er snille på støy. De er billig også, 120Gb ligger på under 1000kr. Hadde kansje vært en ide å kjøpt en 200Gb disk 7200rpm. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 WD sine disker er ikke støysvak. Gå for en segate barracuda disk. De er stille. Lenke til kommentar
ikjell Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) WD sine disker er ikke støysvak. Enig! Er du ute etter en støysvak disk, så hold deg langt unna WD. Vet at flere anbefaler 5400rpm disker i tunere, pga støyen, men jeg har montert en Seagate Barracuda 7200rpm i en Dreambox, og den er såvidt hørbar om jeg står rett over den. (har selv en WD og en SB i PC'en, og WD'en overdøver alt - SB'en høres sjelden) Endret 11. februar 2004 av kjell33 Lenke til kommentar
enl Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ville også anbefalt siste versjon av seagate barracuda. Varmeutvikling og støy er på et minimum. Er kanskje ikke så morsomt å sitte i stua og lytte til harddiskstøy Lenke til kommentar
tøs Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Vell jeg har wd og barracuda disker i min server. Jeg hører kun baracuda disken. de er alle på 7200 rpm (80Gb) Lenke til kommentar
Seldal Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei Jeg kjøpte nettopp en WD hd 160GB fra komplett.no. Til min overraskelse bråket den mye mindre enn min Seagate Barracuda disk. HAr jeg fått et unikt eksemplar? Lenke til kommentar
tøs Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hei Jeg kjøpte nettopp en WD hd 160GB fra komplett.no. Til min overraskelse bråket den mye mindre enn min Seagate Barracuda disk. HAr jeg fått et unikt eksemplar? neppe, det er nok bare WD standard kvaitet. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ville nok gått for en Seagate altså. Kjent for å være stillegående. Har 2 120GB og eg hører de ikke i det hele tatt. 120GB disk for jo du nå for 750kr. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg ville også gått for en Seagate disk. Bråker svært lite i forhold til WD. Ihvertfall har det vært slik med de diskene jeg har hatt. Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Eneste som kan vere problem med Seagate er strøm forbruket, så sjekk om tuneren din har gor nokk strømforsyning. ( Vet om flere så har hatt problem med Seagate og DreamBox) Derfor brukte eg en WD 80SE. for di som mener WD bråker formye til å ha i en tuner, bør kansje prøve å se på TV med lyden på!!. ( får så mye mer med deg da ) Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Støtter de som sier at WD hardiskene bråker en del, har to wd disker i pc en på 120 og en på 200 gb. Først så trodde jeg at det var vifta på cpu og psu som bråkte men når jeg dempet dem så var det ikke rare nedgang på lydnivået,,, viste seg da at det var hardiskene som lagde "morroa". Har satt inn en SB disk i min X-box og der hører jeg ikke hardisken i det hele tatt, bare den hersens vifta igjen hehe Men bevares WD disker er gode hardisker det og. Mvh Ole Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Vet ikke om jeg ble så mye klokere, det ble jo mest en Western/Seagate diskusjon. Lurt å ha lyd på TV ja! Har omdr., cache og evt. andre ting noen betydning, eller er det bare å peise på? Kan ha opptil 250GB i følge bruksanvisningen, blir det mange timers opptak? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dersom du får en times opptak med en 2GB disk, vil det da kanskje bli 125 timer med 250 GB da? Kan du velge forskjellig kvalitet, og hvilken tuner er det snakk om her? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Har harddisker fra 4 forskjellige produsenter i maskina nå og den som mest støysvake av dem er..... IBM 80GB! WD bråker stortsett mest (men den gamle quantumen tar den når den er i gang).... Endret 11. februar 2004 av vehitman Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 Sånn ca 1 time, bare det at 2GB disken opptrer som 259,3GB, sansynligvis pga. programvaren ikke skjønner noe av den gamle disken, men det blir bilde, faktisk veldig bra og. Tuneren er en Kaon HCO fra Komplett. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Mener det var 16 timer du kunne ta opp med Nokia 9902. Den har 40GB disk innebygget. Det vil si at en time tar litt over 2 GB med plass da. ("40"GB er jo egentlig ikke mer en 36) Endret 11. februar 2004 av Eriond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå