Gå til innhold

måten norge blir framvist på spill...

Anbefalte innlegg

for eksempel på både wolfenstein, og MOH:AA, er det et brett som foregår i norge, det er jo vel og bra det men, hvofor i ####### ser det alltid ut som nordpolen??!

det er ikke bare snø i norge, det er faktisk ikke så mye snø her, unntatt på svalbard og nord-norge!

mens alle utlendinger får jo nå et annet inntrykk av norge!

"theres no snow there, just cold wet and miserable"- drax, modxtreme.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, tyskerne (litt stygt og si...) fortjener det!

det var ingen her som ba de om og starte WW2!

selv om de fleste som var aktivt med på og starte den, er døde hele gjengen, betyr ikke at man kan glemme noe sånt!

det er fremdeles mange spill/filmer basert på de fleste viktige kriger, og man kan ikke late som om tyskland var greie under krigen, for det var de ikke, men det er heller ingen spill som viser de fram som "onde".

de er jo bare soldater, som sloss for sin sak (nazisme...) betyr ikke at mange av de er siviliserte!

alle tyske krigere var sikkert ikke som han derre psyko jødeleir lederen som snipet allesammen i schindlers liste.

Lenke til kommentar

Ok, for å forsette (den litt usaklege) argumentasjonen, så fortjener vel Norge å bli framstilt med snø og is fordi norske utøvarar vinn store delar av vinter-OL.

(legg merke til den manglande bruken av 'vi', da eg er lei av den norske sjåvinisten som seier 'vi vann'. Vi har da vel for ........ ikkje vunne noko. Dei fleste har berre sotte på den utrente ræva si og sett på boksen. Beklager dette usaklege innlegget)

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-03-16 20:32 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

herregud, kun nordnorge som har snø...

unnskyld meg..men er ikke halvparten av det forbanna sørlige norge stengt pga ras og snø...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 18:39, TST skrev:

Hva tror du tyskerne tenker da? Akkurat som om det er bare nazier i Tyskland. De har nok større problemer med ryktet sitt enn den stakkars snøen vår.

hvilke spill gir deg inntrykket av at det kun er nazier i tyskland? Jeg har ikke sett noen.

Når det gjelder snøen i Norge så er den ofte grei nok. Oppdraga pleier å foregå i Tromsoe og ikke langt i sør. At det alltid er snø i Tromsoe stemmer selvsagt ikke, men de fleste europere tror jeg faktisk er klar over det. Er vel bare feite amerikanere som ikke vet hvordan det er i de forskjellige land.

Det som irriterer meg mest med spill er at de alltid er så sinnsykt pro-USA. Blir kvalm av det. Hadde jeg hatt kunnskaper nok skulle jeg lagd en mod hvor sluttmålet var å sprenge i stykker pentagon og Area51 :grin: Hadde vært så kult å smyge seg rundt og snipe ned CIA og FBI agenter ja. hmm dette avsnittet er Copyright 2002 Anders N. Leipsland :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 20:17, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-03-16 18:39, TST skrev:

Hva tror du tyskerne tenker da? Akkurat som om det er bare nazier i Tyskland. De har nok større problemer med ryktet sitt enn den stakkars snøen vår.

hvilke spill gir deg inntrykket av at det kun er nazier i tyskland? Jeg har ikke sett noen.

Ingen. Men poenget var at folk fra andre land kanskje kan få inntrykk av at Norge kun består av snø hele året fordi vi alltid er representert med snø når vi er med i dataspill. Så reflekterte jeg bare litt over at det finnes mange spill der en skal skyte tyskere, og som regel er også nazier innblandet i de spillene.

Lenke til kommentar

Jeg må si at det ikke kunne vært bedre! Selv om det ikke er snø her hele året, skulle jeg ønske det! Snø er digg, snø er herlig, snø er livet!

(Selv om visse amerikanere tror at det går isbjørner rundt i Oslo sentrum).

*Ser ut av vinduet og ser all den deilige Oslo-snøen, og blir skikkelig glad. Snø varmer mitt hjerte*

Til slutt en litt saklig kommentar:

La oss si at spillutviklerne trenger litt variasjon i miljøet. Og hvilket land oppfyller disse to kravene: Var med i andre verdenskrig, samt har ofte masse snø?

-Ja, det er Norge!

Lenke til kommentar

Når du sitter å spiller cs på en norsk eller engelsk CS server og noen skriver masse tyske ord og spammer som fan er det et selvfølge å skrive følgene

FU*K OFF NAZIS

THIS IS NOT A GERMANNAZI SERVER GO WANK SOMEWHERE ELSE!!!

dette blei litt off topic

men en engelsk clan jeg er med i trodde vi haddde isbjørner i gatene og bodde i igloer

Lenke til kommentar

Ja vi ser jo hvor "bra" utenlandske skolesystem er.

Våre skoler lærer os jo for **** omentrent alt som

er å vite om verdens geografi. Er det slik at andre land ikke bryr seg så mye om "lille ubetydelige" Norge/Skandinavia tro? Eller er det en slags allmenn tro at alt som ligger i nord er begravd i snø?

Anyways, snø er bra! De vet ikke hva de går glipp av, snowboard for ****!

Det tredje beste som finnes på jord!

Jaja, la dere merke til plakaten inni Castle Wolfenstein som det står "Bli med til nord" "Verv deg i skibataljonen" på, eller noe i den

duren.

Ok, det er greit nok at den er oppslått på Norge brettene, men hva gjør den i sør tyskland?? Hehe.

-XDamage

Lenke til kommentar

CS_eR GøY skrev (2002-03-17 00:07):

Når du sitter å spiller cs på en norsk eller engelsk CS server og noen skriver masse tyske ord og spammer som fan er det et selvfølge å skrive følgene:

Jeg er en j*vla fjortis og burde lære meg å vise mer respekt for folk!

Grunnen til at dette skjer er at det er mange tyskere som spiller fps spill, og fordi de rett og slett ikke kan snakke Engelsk. Det kan godt hende at de ikke orker å lære seg det. Ikke vet jeg. Det er derfor at ting blir annonsert på norsk, engelsk og tysk på bla. hurtigruta :smile:

[ endret av Corleone den 2002-03-19 04:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 03:48, Corleone skrev:

Grunnen til at dette skjer er at det er
mange
tyskere som spiller fps spill, og fordi de rett og slett ikke kan snakke Engelsk. Det kan godt hende at de ikke orker å lære seg det. Ikke vet jeg. Det er derfor at ting blir annonsert på norsk, engelsk og tysk på bla. hurtigruta :smile:

Tror Tyske tv-kanaler må ta sin del av skylda for det. Absolutt Alt er jo dubba på Tysk, så de lærer ikke en døyt Engelsk derfra i alle fall :roll:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 00:35, snesoey skrev:

Kan trøste oss med at flertallet vet ikke spøtt om Norge.. de fleste som tror de vet noe, tror Norge er hovedstaden i Sverige..

Og de som vet at Norge er et eget land tror at det går Isbjørner rundt på gata i Oslo! :lol:

Øh, noe som aksjomist har sagt før meg, og ettersom jeg ikke kan slette svaret mitt, redigerer jeg det til dette i stedet.

[ Denne Melding var redigert av: |Viper på 2002-03-17 09:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-17 03:48, Corleone skrev:

Quote:

CS_eR GøY skrev (2002-03-17 00:07):

Jeg er en j*vla fjortis og burde lære meg å vise mer respekt for folk!

hihi.. nice one. :smile:

cs_er gøy: du er vel egentlig et prakteksempel på ignoranse. alle tyskere er ikke nazister, på samme måte som alle nordmenn ikke går rundt og skyter isbjørn i gatene.. alle innvandrere laffer ikke på sofaen og hever trygd, alle som går med svarte klær er ikke satanister, etc, etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...