gundik Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 Dollar: Hva slags kjøleblokk og vifte bruker du? Så ut som om min CPU var prod. i 2001, kan dette stemme? Høres ut som om jeg har fått en prototype hehe... stod som sagt 01 på CPU... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 gundik: Kjøleribben skal bli varme, varmere den er jo bedre blir varmen fra prosessoren fjernet. Så mitt forslag er å bruke aktiv silver 5 kjøle pasta som du blantannet kan kjøpe hos microplex eller globalcool. Min temp nå er 38C idle på en 2.6GHz boxed vifte som er slipt litt bedre enn vanlig, maskine min har nå stått på i 144Timer. Tempen viser normalt høyere i bios, grunnen er at du belaster prosessoren 100%. Men du kan også få ned tempen noen grader ved å bruke kab vifter, eg har selv 4 st papst vifter 12db. Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 kjører boxed viften på p4 3ghz selv..(på et abit ic7-g hk)... cpu temp ligger på 45 grader akkurat nå (så og si idle).... viften er satt til å skifte rpm i forhold til load da, så hvis jeg skrur den opp på max vil det naturligvis bli kaldere. Har 2 kabinettvifter som surrer og går på lavt tempo...prøver å minimere bråk...hehe.. system temp 32'c. cpu temp 45'c - winbond hardware doctor v. 2.73 Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) Du kan bruke Sandra 2004 for å sjekke ut tempen på CPU`en din! jepp... eller bruke AIDA32 Jeg bruker Aid32 på min 3.0c den ligger for øyeblikket på 42C med en Zalman vifte (avartar) på laveste hastighet Edit: har også Abit IC7-G hovedkort Endret 13. februar 2004 av megakrølle Lenke til kommentar
gundik Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Den thermal pad`en som satt originalt på kjøler, en grå masse, kan den bare skrapes av? Eller sitter den fast i CPU og kjøler etter en tids bruk? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Den thermal pad`en som satt originalt på kjøler, en grå masse, kan den bare skrapes av? Eller sitter den fast i CPU og kjøler etter en tids bruk? ikke skrap den av bruk en stoffbit og no sprit det går mye bedre Lenke til kommentar
gundik Skrevet 15. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2004 fortsatt ikke helt i mål med tempen min. Mener den er for høy (50 grader ved idle uten sidedør). Fortsatt dårlig varmeoverføring fra CPU til kjøleblokk. Kjøleblokken blir ikke varm (at all). Tok vekk den orginale thermal pad`en og prøvde med kjølepasta, og da sank tempen fra 55 til 50 ved idle. Vil ikke gi meg før idle ligger langt ned på 40-tallet... Noen som har flere gode tips til avansement? PS! Kjøleblokka ligger helt nedpå CPU, har merker etter ytterkant av CPU på blokka. På forhånd takk... Lenke til kommentar
smeen Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 har du bare merker etter ytterkant av cpu på kjøleblokka?du skal ha ett fotrykk av hele cpu på kjøleblokka.plansliping av kjøleblokka er effektivt prøv hvis du ikke har gjor det alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå